Kateringowy start-up zdobył setkę

Szklany sufit w branży start-upów ma się dobrze. Sukces 62-letniej Stefanii Mallett jest wyjątkiem potwierdzającym regułę

Stefania Mallett nie ma łatwo w branży startupowej. Wprawdzie skończyła studia na prestiżowej uczelni Massachusetts Institute of Technology, ale pod koniec lat 70., więc dla młodych wilków może być kimś z innej epoki. Największą trudnością jest jednak to, że jest kobietą.

RYNEK BEZ GRANIC:
RYNEK BEZ GRANIC:
EzCater zatrudnia już 470 osób, ale prezes Stefania Mallett (w środku) dostrzega perspektywę niemal nieograniczonego rozwoju. Jej zdaniem, rynek tylko w USA ma wartość 22 mld USD, a przecież firmy zamawiające jedzenie do biura są na całym świecie.
Fot. EZCATER

Dekadę temu zaczęła rozkręcać start-up kateringowy. To był strzał w dziesiątkę, a konkretnie — w setkę. Przez ostatnie 21 lat założycielka start-upów Stefania Mallett zabiegała o inwestycje typu venture capital (VC), zwykle od białych męskich inwestorów. Pod koniec zeszłego tygodnia sfinalizowała swoją największą transakcję — 100 mln USD na rozwój EzCater — poinformowała agencja Bloomberg.

To najwyższa kwota pozyskana w tym roku przez start-up technologiczny, którego założycielem i prezesem jest kobieta. W maju podobną kwotę zdobyła od inwestorów Shan-Lyn Ma, która rozwija działającą na rynku ślubnym spółkę Zola. Stefania Mallett już wcześniej przyciągnęła do EzCater inwestycje wartości 70 mln USD.

Start-upy to trudne środowisko dla kobiet. Analitycy Bloomberga przyjrzeli się 250 największym transakcjom venture capital w pierwszym kwartale tego roku i okazało się, że tylko w 12 z nich założycielem spółki była kobieta.

W sumie wśród 496 założycieli uczestniczących w tych inwestycjach było zaledwie 45 kobiet, czyli nieco ponad 9 proc. To wzrost w porównaniu z 6 proc. trzy lata temu, ale i tak świadczy o tym, że kasa inwestorów nie płynie do zakładanych przez nie start-upów. Powolne tempo zmian często przypisywane jest demografii VC. Według National Venture Capital Association, mężczyźni stanowią 89 proc. partnerów w firmach tego typu — podkreśla agencja Bloomberg.

EzCater powstał przed dekadą i specjalizuje się w ofercie kateringowej dla firm. Łączy przedsiębiorstwa z lokalnymi restauracjami. Z serwisu korzysta już ponad 60 tys. restauracji, a licznik obsłużonych osób przekroczył 44 mln. O ile jednak zielone punkty oznaczające restauracje zamieniają mapę USA w zieloną wyspę, szczególnie Wschodnie Wybrzeże, to EzCater myśli o ekspansji zagranicznej, a tam zielono jeszcze nie jest.

Serwis TechCrunch informuje, że w ramach ostatniej rundy finansowania pieniądze wyłożyły takie firmy, jak Wellington Management Company, Iconiq Capital i Insight Venture Partners. Według informatorów portalu, EzCater jest wyceniany na 700 mln USD.

 

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane