Katowice Airport ogłosił projekt będący częścią zaplanowanej na lata 2024-28 wartej 1,5 mld zł rozbudowy.
Zarządzające lotniskiem Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze (GTL) podpisało z Budimeksem kontrakt wartości prawie 20 mln zł. W południowo-wschodniej części portu przy płycie do odladzania samolotów powstanie m.in. dwukondygnacyjny budynek administracyjno-socjalny o powierzchni 470 m kw., hala garażowo-warsztatowa o powierzchni 2,3 tys. m kw. z dziewięcioma stanowiskami dla oczyszczarek lotniskowych, infrastruktura drogowa i teletechniczna. Infrastruktura ma być gotowa w II kw. 2025 r. Obiekty wykorzysta dział eksploatacji lotniska, który odpowiada za utrzymanie pełnej gotowości eksploatacyjnej drogi startowej, dróg kołowania i stanowisk postojowych, oraz dział transportu i utrzymania maszyn dbający o stan techniczny pojazdów i sprzętu.
To już trzeci projekt będący częścią zaplanowanej na kilka lat rozbudowy. W czerwcu lotnisko oddało do użytku nowy parking terenowy na 757 miejsc. W lipcu GTL podpisało umowę z wykonawcą multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw na bocznicy kolejowej, którym jest konsorcjum Mostostalu Kraków i Budimeksu. Połączenie lotniska z Centralną Magistralą Kolejową, gdzie znajdą się stanowiska rozładunku autocystern i trzy zbiorniki o pojemności 1000 m sześc., to inwestycja za 144,3 mln zł brutto. Projekt dostał 50 proc. unijnego dofinansowania z instrumentu Łącząc Europę 2021-27 Military Mobility i powinien zostać zrealizowany najpóźniej do 30 czerwca 2026 r.
Katowice Airport ogłosił też przetarg na wybór wykonawcy czwartego hangaru, projektanta nowego terminala oraz projektanta nowej strażnicy Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej.
W ubiegłym roku lotnisko obsłużyło 5,6 mln pasażerów, a na ten rok prognozuje kolejny rekord — 6,2 mln.