Kaufland zajmie miejsce Tesco

opublikowano: 11-09-2019, 22:00

Niemiecka sieć przejmie pięć hipermarketów w dużych miastach, które na sprzedaż wystawiła brytyjska konkurencja.

„Podjęliśmy decyzję o sprzedaży pięciu naszych hipermarketów międzynarodowemu inwestorowi. Zgodnie z założeniami sklepy zostaną zmodernizowane i otwarte przez inną firmę handlową” — tak w połowie lipca Tesco odpowiadało na pytania o zgłoszone do urzędu antymonopolowego transakcje, w ramach których duże obiekty handlowe w pięciu miastach miały trafić do grup 4fi i Origami, inwestorów na rynku nieruchomości.

Już wiadomo, że pierwsi inwestorzy byli tylko pośrednikami, a do sklepów Tesco chce wprowadzić się niemiecki konkurent.

„W ramach zamierzonej koncentracji Kaufland Polska nabędzie mienie w postaci praw i obowiązków do powierzchni handlowej, która jest obecnie wykorzystywana przez Tesco Polska, do prowadzenia wielkopowierzchniowego sklepu detalicznego” — głosi komunikat na stronach UOKiK.

Kaufland przejmie hipermarkety Tesco w Warszawie (Stalowa), Krakowie (Wielicka), Gdańsku (Cienista), Lublinie (Orkana) i Wrocławiu (Długa). Brytyjska sieć już wcześniej informowała, że zamierza skupić się na mniejszych sklepach, które notują lepsze wyniki, i może sprzedać lub zamknąć więcej hipermarketów, co wiąże się ze zmniejszeniem zatrudnienia o około 1,5 tys. osób. W roku finansowym kończącym się w lutym Tesco zamknęło 62 sklepy, głównie supermarkety. Przełożyło się to na duży spadek przychodów — wyniosły one 9,6 mld zł i były o 9,2 proc. niższe niż rok wcześniej.

Kaufland już jest większy od Tesco pod względem obrotów. Zgodnie z danymi Ministerstwa Finansów w poprzednim roku podatkowym (zakończonym w lutym 2018 r.) wypracował 10,23 mld zł przychodów, podczas gdy Lidl — również należący do niemieckiej grupy Schwarz — miał 16,6 mld zł. Silniejszą pozycję na rynku ma tylko Biedronka należąca do portugalskiego Jeronimo Martins, której przychody przekraczają 50 mld zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy