Każda polisa moto assistance jest inna

Łukasz Świerżewski
opublikowano: 20-05-2002, 00:00

Ponieważ zakres i warunki autocasco i obowiązkowego OC są w większości firm podobne, to właśnie jakość usług assistance (polegających na zapewnieniu kierowcy pomocy na miejscu wypadku lub awarii pojazdu) może zadecydować o wyborze konkretnego ubezpieczyciela.

Towarzystwa w różny sposób wkomponowują assistance w swoją ofertę. W PZU polisa Assistance Polska dołączana jest bezpłatnie do autocasco. Automatycznie objęci są nią więc kierowcy prowadzący pojazdy służbowe, leasingowane lub kupione w kredycie, które zwykle muszą mieć wykupione AC. Moto assistance, obejmujące pomoc podczas podróży zagranicznej, płatne jest w PZU dodatkowo. Klient ma wtedy do wyboru dwie wersje polisy: LUX i Standard.

Warta najprostszą wersję assistance dołącza bezpłatnie, zarówno do ubezpieczenia AC jak i obowiązkowego OC. Jest to jednak wariant podstawowy, obejmujący tylko najprostsze usługi serwisowe i informacyjne. Bardziej wszechstronna pomoc — także za granicą — dostępna jest dopiero po wykupieniu jednego z wariantów rozszerzonych.

W Allianz Polska i Ergo Hestia klienci wykupujący autocasco bezpłatnie otrzymują polisę assistance.

Podstawową usługą wynikającą z ubezpieczenia assistance jest natychmiastowa pomoc udzielana kierowcy w razie wypadku lub awarii samochodu. Powiadomione telefonicznie towarzystwo organizuje i finansuje naprawę pojazdu na miejscu zdarzenia lub jego transport do warsztatu albo miejsca zamieszkania użytkownika. Większość ubezpieczycieli zobowiązuje się również do otoczenia opieką ofiar wypadków oraz osób pozbawionych możliwości dalszej podróży z powodu uszkodzenia lub awarii auta.

W zależności od zakresu umowy towarzystwo organizuje i opłaca transport medyczny, a nawet płaci przez określony czas za hotel. W pakiecie assistance mogą znaleźć się też dodatkowe usługi: opieka nad bliskimi, dostarczenie pojazdu zastępczego, opłata za przejazd poszkodowanych do miejsca przeznaczenia. Część świadczeń (np. opłata za hotel) realizowana jest tylko jeżeli zdarzenie ma miejsce kilkadziesiąt kilometrów (75 km w PZU, a 50 km w Allianz) od miejsca zamieszkania ubezpieczonego.

Zakres Assistance

Assistance Polska PZU*

1. Organizuje i pokrywa koszty naprawy na miejscu lub holowania do najbliższego zakładu/miejsca zamieszkania

2. Na żądanie właściciela organizuje i pokrywa koszty złomowania

3. Jeżeli pojazd unieruchomiony jest ponad 1 dobę, pokrywa koszty noclegu kierowcy i pasażerów lub organizuje i opłaca ich przejazd do domu

4. W razie odniesienia przez kierowcę lub pasażerów obrażeń cielesnych organizuje i opłaca transport medyczny

5. Jeżeli ubezpieczony jest hospitalizowany ponad 7 dni, pokrywa koszty przyjazdu osoby bliskiej i jej nocleg przez 3 noce

6. Przewóz zwłok do miejsca pochówku.

Moto-Assistance Warta

- Standardowy wariant S1

Pomoc oraz organizacja sprzedaży pojazdu w związku z wypadkiem

- Rozszerzony wariant A

Pomoc serwisowa i informacyjna po wypadku, w przypadku kradzieży i awarii pojazdu

- Rozszerzony wariant B

Pomoc serwisowa, informacyjna, w podróży i medyczna w kraju i za granicą w razie: wypadku, kradzieży pojazdu, awarii, nieszczęśliwego wypadku ubezpieczonego i jego nagłej choroby

- Rozszerzony wariant C

Obejmuje te same zdarzenia co wariant B, ale różni się zakresem świadczeń oraz wysokością sum gwarancyjnych.

* w razie zdarzenia, ponad 75 km od miejsca zamieszkania posiadacza pojazdu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Świerżewski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Każda polisa moto assistance jest inna