Kia elektryfikuje wizerunek

opublikowano: 16-01-2020, 22:00

Koreański producent ogłosił szczegóły tzw. planu S. Jego realizacja ma pochłonąć 25 mld USD i odmienić oblicze marki.

Plan S to średnio- i długoterminowa strategia Kia Motors Corporation. Koreański producent aut przekonuje, że dzięki niemu chce systematycznie zbliżać się do pozycji lidera przemysłu motoryzacyjnego w takich dziedzinach, jak,: samochody elektryczne, usługi związane z mobilnością i jazda autonomiczna. Plan ma przeobrazić Kia Motors z przedsiębiorstwa skoncentrowanego na produkcji samochodów z silnikami spalinowymi na takie, o którego sile będą stanowiły auta elektryczne. Zakłada m.in. zainwestowanie do 2025 r. 25 mld USD w rozwój elektromobilności i technologii autonomicznych.

Już za rok Kia wprowadzi do sprzedaży model, który będzie dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym. Do 2025 r., kiedy na rynek trafi łącznie 11 modeli elektrycznych Kia, udział zelektryfikowanych (elektrycznych i hybrydowych) pojazdów w sprzedaży marki ma wynieść 25 proc. Kia szacuje, że do 2026 r. będzie na świecie (bez rynku chińskiego) sprzedawała milion zelektryfikowanych samochodów. 500 tys. z nich będzie zasilanych wyłącznie prądem. W ramach nowego modelu biznesowego Kia chce wprowadzić usługi, które pomogą rozwiązać problemy z korkami w miastach i przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska.

— Kia będzie oferować ekologiczne usługi z zakresu mobilności oparte na samochodach elektrycznych i autonomicznych w dużych miastach na świecie. Wejdzie również na rynek usług carsharingu, na którym oczekuje się znacznego wzrostu popytu. Przemysł motoryzacyjny przechodzi burzliwe zmiany. To najlepszy moment dla Kia Motors do przekształcenia się w przedsiębiorstwo, które odpowiada na nowe potrzeby klientów — mówi Hanwoo Park, prezes i dyrektor generalny Kia Motors.

Plan zakłada również m.in. wprowadzenie nowych form sprzedaży aut elektrycznych oraz wprowadzenie do oferty auta zaprojektowanego z myślą o carsharingu dla klientów flotowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane