Czytasz dzięki

Hyundai rzuca wyzwanie Porsche

ŁO
opublikowano: 18-01-2020, 07:48

Koreański producent samochodów chce pograć z największymi tuzami o kieszenie klientów lubiących luksus. Pomoże nowy wóz marki Genesis.

Hyundai od niedawna kojarzy się ze sportowymi emocjami, bo jego kierowcy zapewnili w zeszłym roku koncernowi pierwszy pierwszy tytuł mistrzowski w rajdowych mistrzostwach świata WRC w kategorii producentów. Bojowo wyglądający i20 sieje postrach na rajdowych trasach, ale Koreańczycy mają też ambicje pościgania się w klasie premium.

Wyświetl galerię [1/5]

Genesis GV80

HEO RAN / Reuters / Forum

I tutaj bronią ma być nowa marka Genesis, którą wydzielono w 2015 roku. Wcześniej nazwa była wykorzystywana na masce limuzyny produkowanej przez samego Hyundaia. Do osiągnięcia celu nie wystarczą jednak imponujące limuzyny. Potrzeba wielkich SUV-ów przyciągających wzrok na ulicy. Genesis do sedanów G70, G80 i G90 dołączy więc wkrótce rasowego SUV-a GV80. 

Szybko po premierze posypały się komentarze z rynku. Agencja Bloomberg pisze wprost, że Hyundai zamierza rywalizować z takimi markami premium, jak BMW, Porsche i Lexus i może uszczknąć dla siebie kawałek segmentu wysokomarżowych produktów. Automotive News Europe zaznacza, że GV80 to kluczowy model dla ekspansji marki na rynkach zagranicznych.  

Pokazany w Seulu samochód najpierw trafi do koreańskich salonów, później na najważniejszy rynek amerykański. Na początku będzie dostępny z trzylitrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 278 koni mechanicznych, następnie pojawią się jeszcze dwie wersje z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi.

SUV dostępny będzie z elektronicznie sterowanym zawieszeniem, które ma zapewnić pasażerom optymalny komfort jazdy. System rozpoznaje z wyprzedzeniem informacje o drodze za pośrednictwem przednich kamer i informacji nawigacyjnych.   

- Nasi inżynierowie podwozia dopasowali wszechstronne tryby jazdy do sterowanego elektronicznie zawieszenia z podglądem drogi, który wykorzystuje inteligentną kamerę ADAS do wykrywania przeszkód, jak progi zwalniające i odpowiedniego dostosowywania sił tłumienia - tłumaczy Albert Biermann, szef działu badań i rozwoju w Hyundai Motor.

Do tego dochodzi system aktywnej kontroli hałasu, coś w stylu technologii stosowanej we współczesnych słuchawkach bezprzewodowych. Projektanci do minimum ograniczyli liczbę przełączników i przycisków we wnętrzu, a na środku deski rozdzielczej znajduje się 14,5-calowy ekran dotykowy. Genesis chce, żeby jazda była bezstresowa, więc oferuje np. nawigację z rozszerzoną rzeczywistością, która pomaga kierowcom w lepszej orientacji na drodze. Ciekawostką jest też fotel kierowcy mający siedem komór powietrznych, które niwelują zmęczenie dostosowując ustawienia do ułożenia ciała.  

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Jeśli zauważyliście brak wzmianki o elektrycznych napędach, to nie pomyłka - brawo za czujność. Genesis stawia na modę na SUV-y, ale na razie milczy o wersjach na prąd. Co więcej, wbrew trendom rynkowym wypuści GV80 na początek tylko z potężnym silnikiem diesla. W komunikatach nie ma wzmianek o podłączeniu auta do gniazdka.  

Niezależni od takich decyzji, to elektryfikacja jest pewnie tylko kwestią czasu, bo Koreańczycy mocno inwestują w rozwój alternatywnych napędów. W zeszłym roku zapowiedzieli, że w najbliższych latach wyłożą około 35 mld USD na rozwój nowych technologii związanych z mobilnością. W ostatnim tygodniu informowaliśmy natomiast o planach Kia Motors, innej marki kontrolowanej przez Hyundaia, która ogłosiła szczegóły tzw. planu S.  

Nowa strategia przeobrazi Kia Motors z przedsiębiorstwa skoncentrowanego na produkcji samochodów z silnikami spalinowymi na takie, o którego sile będą stanowiły auta elektryczne. Zakłada m.in. zainwestowanie do 2025 r. 25 mld USD w rozwój elektromobilności i technologii autonomicznych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane