To próba przeciwdziałania przedłużającemu się spowolnieniu na chińskim rynku, gdzie Hyundai i spółka stowarzyszona Kia Motors zawiesili prace w dwóch fabrykach.

Producent zapowiedział, że do 2030 r. zainwestuje około 1,55 mld USD w indonezyjski zakład, w tym koszty opracowania produktu i koszty operacyjne.
Nowy obiekt, który ma zostać wybudowany w mieście Bekasi, na wschód od Dżakarty, rozpocznie produkcję pod koniec 2021 r., z roczną zdolnością produkcyjną szacowaną na 150 tys. pojazdów. Może ona zostać zwiększona do 250 tys. pojazdów rocznie.
Hyundai planuje produkować w zakładzie samochody typu SUV i MPV, rozważa też pojazdy elektryczne (EV) dostosowane do rynku Azji Południowo-Wschodniej.
Według firmy badawczej LMC Automotive Hyundai jest daleko w tyle za japońskimi rywalami w Azji Południowo-Wschodniej, osiągając sprzedaż wynoszącą 122 883 pojazdów w porównaniu do 854 032 Toyoty od stycznia do września tego roku.