KIG Centrum Promocji szykuje targi w Turcji

Karolina Guzińska
25-06-2001, 00:00

KIG Centrum Promocji szykuje targi w Turcji

Ponad stu wystawców uczestniczyło w Polskiej Wystawie Narodowej w Sankt Petersburgu, dofinansowanej z funduszy Ministerstwa Gospodarki. Organizator wystawy, KIG Centrum Promocji, przygotowuje obecnie ofertę dla firm zainteresowanych uczestnictwem w Międzynarodowych Targach w Izmirze w Turcji.

W dniach 12-16 czerwca odbyła się w Sankt Petersburgu Polska Wystawa Narodowa, zorganizowana przez Krajową Izbę Gospodarczą Centrum Promocji.

— KIG Centrum Promocji została wybrana na organizatora tej wystawy w drodze przetargu. Jako miejsce imprezy zaproponowaliśmy Sankt Petersburg, ponieważ jest drugim, po Moskwie, ośrodkiem gospodarczym Rosji, który przyciąga inwestorów zarówno miejscowych, jak i zagranicznych, np. z dawnych republik ZSRR — wyjaśnia Zbigniew Napiórkowski, prezes KIG Centrum Promocji.

Kontakty i informacja

Wystawa w Sankt Petersburgu zgromadziła ponad sto firm, reprezentujących branże: budownictwo, chemia, elektronika i elektrotechnika, gazownictwo, wykańczanie i wyposażenie wnętrz, sprzęt AGD, moda i tekstylia, przemysł rolno-spożywczy, opakowania, motoryzacja, telekomunikacja, przetwórstwo tworzyw sztucznych i gumy oraz inne. Wystawcy zajęli około 1,4 tys. mkw. powierzchni wystawienniczej. Wśród nich znalazły się m.in. firmy: Kaliska Fabryka Fortepianów i Pianin Calisia, Huty Szkła Krosno, Fabryka Metron, Vistula, ZPT Olvit, Fabryka Koronek i Firanek Fako, Dr Oetker. Polscy przedsiębiorcy najchętniej biorą udział w imprezach o charakterze branżowym, jednak podczas Polskiej Wystawy Narodowej wielu wystawców znalazło partnerów handlowych bądź przypomniało swoją obecność na rynku rosyjskim.

— W Sankt Petersburgu nawiązaliśmy wiele kontaktów. W dużym stopniu zawdzięczamy to pracy wykonanej przed targami. Podczas wystawy finalizowaliśmy rozpoczęte wcześniej rozmowy — informuje Jan Sowizdrzał z firmy Elope produkującej szale oraz zajmującej się reklamą wielkoformatową.

Natomiast przedstawiciel firmy Key, produkującej bieliznę, twierdzi, że podczas wystawy wiele się dowiedział na temat specyfiki tego regionu Rosji i dzięki temu mógł zmodyfikować swoje plany promocji towaru, dostosowując je do potrzeb rynku.

Teraz Turcja

KIG Centrum Promocji przygotowuje obecnie nową ofertę targową, również objętą wysokim dofinansowaniem z funduszy Ministerstwa Gospodarki (lista B). Polskie firmy będą mogły zaprezentować się na 70. Międzynarodowych Targach w Izmirze w Turcji, które odbędą się w dniach 26 sierpnia — 3 września 2001 r. Wystawcy z sektora MSP będą mieli okazję skorzystać z oferty specjalnej. Małe i średnie firmy otrzymają bowiem od organizatora do 18 mkw. powierzchni za darmo, pod warunkiem zrzeczenia się na jego rzecz praw do dofinansowania z funduszy Ministerstwa Gospodarki.

— Oznacza to, że potencjalny uczestnik najbliższych targów w Izmirze opłaci wpisowe oraz koszty wyjazdu i pobytu delegata i transportu eksponatów. Takie rozwiązanie znacznie obniży poziom wydatków, jakie musi ponieść firma w związku z promocją swoich wyrobów za granicą — tłumaczy Zbigniew Napiórkowski.

Najważniejsze branże reprezentowane na targach w Izmirze to przemysł budowlany, metalowy, maszynowy, narzędziowy oraz elektrotechniczny i chemiczny.

— Polskie firmy reprezentujące te gałęzie gospodarki są bardzo oczekiwane w Turcji, a zwłaszcza w Izmirze, nie tylko z powodu zainteresowania polską ofertą, ale także ze względu na istniejącą w regionie Izmiru strefę wolnego handlu, oferującą bardzo dogodne warunki wymiany gospodarczej — zachęca Zbigniew Napiórkowski.

Karolina Guzińska

k.guzinska@pb.pl tel.(22) 611-62-17

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Guzińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / KIG Centrum Promocji szykuje targi w Turcji