KIG zachęca do zmiany wizerunku
W styczniu 2000 roku zostanie zakończona druga edycja konkursu „Przedsiębiorstwo Fair Play” organizowanego przez Krajową Izbę Gospodarczą przy współpracy Instytutu Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym.
Obecnie trwa drugi etap, do którego zakwalifikowano 236 spośród 307 zgłoszonych przedsiębiorstw. Statuetką „Przedsiębiorstwo Fair Play” nagrodzone zostaną jedynie trzy firmy, przyznanych zostanie także pięć wyróżnień, zaś wszystkie przedsiębiorstwa, które przeszły do drugiego etapu otrzymają certyfikat i tytuł „PFP”.
Celem konkursu jest promocja etyki w działalności gospodarczej, czyli rzetelnego postępowania przedsiębiorców we wzajemnych relacjach z klientami, kontrahentami, pracownikami oraz władzą lokalną i państwową. A także stosowania przez biznesmenów norm zgodnych z obowiązującym prawem i normami społecznymi.
Organizatorzy konkursu pragną wspierać rozwój firm poprzez promowanie przedsiębiorstw działających zgodnie z prawem i zasadami etyki, przyczyniając się tym samym do poprawienia wizerunku polskiego biznesu. Najlepsi mają szansę na promocję swej działalności w mediach.
Przedmiotem ocen komisji konkursowych w zgłoszonych przedsiębiorstwach będą czynniki składające się na działalność poszczególnych firm. Przedstawiciele komisji w czasie wizytacji siedzib kandydatów do statuetki będą m.in. oceniać stosunki interpersonalne panujące w firmie, szkolenia w zakresie znajomości prawa gospodarczego, terminowość wywiązywania się ze zobowiązań wobec kontrahentów i Skarbu Państwa, a także wpływ firm na środowisko naturalne. AK