Klasyczna moda szuka finansowania

Szymon Maj
opublikowano: 19-08-2019, 22:00

Guns & Tuxedos to spółka odzieżowa, która na platformie crowdfundingowej chce uzbierać 4 mln zł. Raczej się nie uda.

Godziny zostały do końca oferty akcji spółki, która zaczynała w 2011 r. od obsługi klientów z branży modowej. Na razie (stan na 19 sierpnia) 385 inwestorów zaangażowało 1,4 mln zł z 4 mln zł oczekiwanych przez zarząd. Nie tylko jednak o pieniądze chodzi, przyznaje Dariusz Ptaszek, prezes Guns & Tuxedos. Akcja zwiększyła ruch na stronie internetowej,a także zainteresowanie marką.

— Oprócz celów czysto biznesowych istotna była dla nas również sama idea finansowania społecznościowego. Dzięki kampanii mogliśmy zaoferować akcje spółki aktualnym miłośnikom Guns & Tuxedos, a także wszystkim tym, którym wizja marki oraz design mogą się spodobać. „Operacja Smoking” to również promocja, dzięki której odnotowaliśmy zwiększony ruch zarówno w internecie, jak również w tradycyjnych salonach — dodaje Dariusz Ptaszek.

W grudniu 2018 r. spółka wypracowała największe w historiimiesięczne przychody brutto w wysokości 538 tys. zł w porównaniu do 42 tys. zł w 2017 r. W styczniu br. przychody wyniosły 517 tys. zł.

— Spółka Guns & Tuxedos zakończyła 2018 r. niewielkim zyskiem, ale działalność operacyjną prowadzi od maja 2019 r. Zgodnie ze swoją misją koncentruje się na budowie marki, kolekcji, sprzedaży hurtowej oraz sprzedaży w internecie — mówi Dariusz Ptaszek.

Głównym kanałem sprzedaży jest sklep online. Wybór tej metody wynikał z rosnącej sprzedaży internetowej (ponad 10 proc. r/r) w porównaniu do tradycyjnych metod. Poza działalnością internetową Guns & Tuxedos posiada dwa sklepy stacjonarne w Warszawie i Katowicach.

— Obecnie sprzedaż internetowa odpowiada za 37-procentowy udział w przychodach spółki. W prognozach na 2019 r. zakładamy zwiększenie tego udziału do 55 proc., by do 2023 r. osiągnąć 60 proc. Planowany jest też rozwój sieci sprzedaży offline w postaci showroomów, utworzenia sieci partnerskiej i sprzedaży franczyzowej — wyjaśnia Dariusz Ptaszek.

Produkty spółki, czyli głównie klasyczne ubrania męskie, sprzedawane są także za granicą. Za projektowanie kolekcji odpowiada Rafał Czapula, były projektant Vistuli oraz Próchnika.

— Dzięki sprzedaży internetowej nasze produkty już obecnie trafiają do klientów w Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji, Niemczech, Holandii, Czechach i Słowacji. Jednak dalszy wzrost sprzedaży poza Polską chcemy osiągnąć nie tylko przez rozwój zarówno w kanale e-commerce, ale również tradycyjnym. W ostatnim czasie otrzymaliśmy wiele zapytań o możliwość otwarcia salonów franczyzowych m.in. w Belgii, Szwajcarii, Los Angeles czy Las Vegas — dodaje Dariusz Ptaszek.

Po 35 proc. zebranego kapitału spółka przeznaczy na poszerzenie kolekcji i otwarcie salonów. Po 15 proc. zostanie przeznaczone na rozwój sieci franczyzowej i marketing. Dotychczasowy rozwój produktów był skupiony na modzie męskiej, jednak w 2019 r. spółka zamierza otworzyć linię skierowaną do kobiet. Dodatkowy obszar działalności to przyszła linia sportowa. Spółka planuje debiut na głównym rynku GPW do końca… 2025 r. W tym czasie będzie również poszukiwać inwestora strategicznego. Pierwsze dywidendy planowane są na 2021 r.

c3b39424-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu