Klienci trafili w dziesiątkę

  • Jagoda Fryc
opublikowano: 01-03-2013, 00:00

W 2012 r. bilans sprzedaży UFK wyniósł 0,6 mld zł. W czołówce znalazły się produkty ze stajni AXA TFI, PKO i Uniona.

Ubiegły rok sprzyjał ubezpieczeniowym funduszom kapitałowym (UFK). Napływy w tym segmencie rynku sięgnęły prawie 0,6 mld zł, co stanowi jedną trzecią bezpośredniej sprzedaży w krajowych TFI — podają Analizy Online. Na ponad 230 funduszy inwestycyjnych dystrybuowanych w formie UFK przez ubezpieczycieli, liderem popularności zostałUniKorona Obligacje.

Dzięki współpracy z jedenastoma towarzystwami ubezpieczeniowymi do jego portfela trafiło 0,3 mld zł. Najwięcej pieniędzy, bo blisko 120 mln zł wpłacili klienci Nordea TUnŻ. Inwestorzy trafili w dziesiątkę: fundusz w 2012 r. wypracował jeden z najlepszych wyników wśród produktów dłużnych w wysokości 14,7 proc., przy średniej 10,9 proc. Na podium popularności wśród klientów ubezpieczycieli stanął też PKO Skarbowy.

Bilans sprzedaży funduszu przez UFK wyniósł prawie 0,25 mld zł. Po zakończeniu współpracy z Nordea TUnŻ w 2009 r. produkt ten przez rok nie był dystrybuowany u ubezpieczycieli. Od końca 2011 r. do oferty wprowadziły go trzy firmy. W 2012 r. najwięcej aktywów pozyskał od klientów Aegon TUnŻ. Porównując jednak jego osiągnięcia inwestycyjne, można czuć lekki niedosyt.

W ubiegłym roku PKO Skarbowy powiększył portfele o 5,6 proc., co oznacza, że był o 0,1 pkt proc. gorszy od średniej i o prawie 4 pkt proc. gorszy od lidera. Dużą niespodzianką jest popularność funduszy akcyjnych — Noble Fund Akcji oraz Quercus Agresywnego. W ciągu roku od klientów ubezpieczycieli napłynęło do nich odpowiednio po 140 mln zł. Oba fundusze najchętniej wybierali klienci Aegon TUnŻ.

Posiadacze jednostek uczestnictwa ubezpieczeniowego funduszu kapitałowego opartego na Quercus Agresywnym mają szczególne powody do zadowolenia. Fundusz ten zarobił w ubiegłym roku zarobił ponad 28 proc. i był najlepszy w grupie akcji polskich uniwersalnych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jagoda Fryc

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu