Klient stawia na kuriera

10-09-2018, 22:00

Mimo, że e-sklepy oferują coraz więcej sposobów dostaw, to wciąż nie odpowiadają w pełni na oczekiwania kupujących

W branży e-commerce kluczowa jest terminowość i szybkość doręczenia przesyłki do odbiorcy. Z tego względu konsumenci wymagają od sprzedawców coraz bardziej urozmaiconej oferty pod kątem wyboru dostępnych firm kurierskich i cen przewozu. Nie dziwi więc, że w porównaniu do poprzednich lat o około połowę zmalała liczba e-sklepów oferujących tylko jeden sposób dostawy. Jak wynika z badania „Logistyka w sklepach internetowych 2018”, zrealizowanegoprzez platformę Shoper, w latach 2016-17 w e-sklepach dostępne były zazwyczaj dwie lub trzy metody, natomiast w lipcu 2018 r. było ich już trzy lub cztery. Rekordziści potrafią zaoferować nawet kilkanaście opcji dostawy — i takich firm od ubiegłego roku wyraźnie przybyło.

Klienci najczęściej decydują się na usługi kurierskie — stawia na nie ponad połowa pytanych. Listy polecone i paczkomaty wybiera po ok. 19 proc. osób. Co 20. konsument woli odbiór osobisty.

Preferencje konsumentów niestety nie do końca pokrywają się z tym, co oferują im e-sprzedawcy. W zaledwie co trzecim sklepie internetowym udostępniona jest możliwość wysyłki kurierem. Warto jednak przy tym zaznaczyć, że w ostatnich dwóch latach ich liczba systematycznie rośnie. Drugim najczęściej oferowanym sposobem jest odbiór osobisty, spotykany w prawie 25 proc. witryn. Co piąty sklep daje możliwość wysyłki produktów listem, a w 15 proc. firm do dyspozycji są paczkomaty.

O pierwszeństwo w popularności wśród wybieranych dostawców przesyłek walczą Poczta Polska oraz Paczkomaty. Państwowy monopolista z wynikiem 27,2 proc. o prawie 3 proc. wyprzedza prywatnego operatora logistycznego. O 8 proc. prześciga najpopularniejszą firmę kurierską — DPD, która od lat pozostaje w czołówce. W tym roku ponad 2,5-krotnie zdystansowała swojego najbliższego, bezpośredniego konkurenta w przewozach kurierskich — GLS.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Klient stawia na kuriera