Klinika Kwiatek to wyjątkowe miejsce na polskiej mapie placówek medycznych.
Marta Leśna (M L): Polskiej?! Wręcz europejskiej! Klinika Kwiatek to mieszczące się Poznaniu centrum stomatologii kompleksowej, nakierowane na przyjmowanie pacjentów potrzebujących leczenia zintegrowanego, holistycznego. Oferujemy leczenie oparte na doświadczeniu i wiedzy ekspertów szkolących się na całym świecie (Summit w Dubaju, Uniwersytet w Sienie, polskie Uniwersytety Medyczne itp). Dzięki temu oraz dostępności technologii i sprzętu klasy światowej realizujemy plany leczenia uwzględniające pionierskie zabiegi.
Placówka medyczna, w rankingu Gazele Biznesu - to nie zdarza się często. Co napędza tak intensywny rozwój firmy?
Joanna Kwiatek (Ja K): W Gazelach Biznesu placówki medyczne są rzadkością, a stomatologiczne są niespotykane… Co nas napędza? Pacjenci!
Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, a uśmiech gra tu kluczową rolę. Ten naukowy fakt sprawia, że osoby pracujące na co dzień z drugim człowiekiem coraz bardziej doceniają estetyczne walory uzębienia. Wiedzą też, że zdrowa jama ustna to zaoszczędzony czas i wysoka jakość życia, w tym tak trywialnych jego aspektów, jak jedzenie czy mówienie. Ta rosnąca świadomość i potrzeby stomatologiczne to paliwo, które od lat motywuje nasze działania.

Oferujemy leczenie oparte na doświadczeniu i wiedzy ekspertów szkolących się na całym świecie - Summit w Dubaju, Uniwersytet w Sienie, polskie Uniwersytety Medyczne itp. Dzięki temu oraz dostępności technologii i sprzętu klasy światowej realizujemy plany leczenia uwzględniające pionierskie zabiegi.
Leczenie stomatologiczne bywa czasochłonne i długotrwałe - to prawda czy mit?
Ja K: To przekonanie sukcesywnie spychamy do lamusa.
Długotrwałe leczenie stomatologiczne byłoby dużym wyzwaniem, szczególnie dla klientów biznesowych. Czas to pieniądz, a każda dodatkowa wizyta ten czas odbiera. W naszej klinice leczenie kondensujemy, minimalizujemy ilość zabiegów, zdalnie monitorujemy je przy użyciu dedykowanych aplikacji. Ścieżka leczenia jest przyjazna, a proces leczenia dyskretny.
Brzmi intrygująco! W imieniu pacjenta klasy biznes: poprosimy o więcej szczegółów.
Jakub Kwiatek (Jb K): Pacjent zgłaszający się do kliniki poddawany jest pełnej diagnostyce - wykonujemy badanie tomograficzne CBCT, cyfrowe skanowanie wewnątrzustne, fotografie wewnątrz i zewnątrzustne. Następnie całe leczenie (różne jego opcje) przeprowadzane jest wirtualnie (od zabiegu wszczepienia implantów, odbudowy kości, po symulację pełnego uśmiechu). Pozwala to nam zaprojektować dokładnie zabieg, przewidzieć potencjalne trudności i w przypadku naszej najbardziej zaawansowanej procedury - jednoczasowej odbudowy górnego i dolnego łuku - zmienić pacjenta z uzębieniem resztkowym lub bezzębnego w osobę mającą tego samego dnia komplet zębów. Wszystko dzięki nowoczesnej technologii, własnemu laboratorium protetycznemu, szablonom opartym na druku 3D, implantologom, chirurgom, protetykom i technikom. To technologiczny i medyczny Mount Everest, którym chwalimy się na wykładach, publikacjach. Coś, co jeszcze parę lat temu było z punktu widzenia technologicznego niemożliwe.
To niestandardowa ścieżka leczenia - chciałoby się powiedzieć…
Jb K: To właśnie po to spędzamy jako zespół dziesiątki godzin na kolejnych szkoleniach na całym świecie, by móc wdrażać leczenie, które w tym momencie jest najnowsze także w Szwajcarii, Niemczech, USA, Singapurze czy Brazylii.
Implantologia to nasz konik. W polskiej populacji niezależnie od statusu materialnego, braki zębowe są powszechne, a więc większość ludzi potrzebuje implantów. Planując takie odbudowy, kierujemy się zasadą minimalizowania ilości zabiegów i konieczności pojawiania się w klinice. Pacjent nie musi rezygnować z życia towarzyskiego i zawodowego na czas zabiegów i rekonwalescencji.

Długotrwałe leczenie stomatologiczne byłoby dużym wyzwaniem, szczególnie dla klientów biznesowych. Czas to pieniądz, a każda dodatkowa wizyta ten czas odbiera. W naszej klinice leczenie kondensujemy, minimalizujemy ilość zabiegów, zdalnie monitorujemy je przy użyciu dedykowanych aplikacji. Ścieżka leczenia jest przyjazna, a proces leczenia dyskretny.
Co to oznacza w praktyce?
M L: W naszej klinice zabiegi regeneracji kości, usunięcia zębów nierokujących, natychmiastowej implantacji i założenia koron tymczasowych wykonujemy jednoczasowo. Dla osoby, u której ze względów zdrowotnych usuwamy wszystkie zęby lub która pozostawała bezzębna od lat, to ogromna rewolucja! Najważniejsze, że pacjent pozostaje pod pełnym nadzorem specjalistów w myśl naszej autorskiej aplikacji TreatUp do monitorowania procesu leczenia i gojenia pozabiegowego. Może też skontaktować się z kliniką w dowolnej chwili.
Naszą intencją pozostaje wykonanie maksimum czynności w minimalnym czasie. To niezwykle cenne dla naszych pacjentów. Wielu z nich - biznesmeni, właściciele korporacji, artyści - nie może pozwolić sobie na przerwę w pracy, a wizerunek jest dla nich kluczowy.
Analogicznie prowadzimy pacjentów ortodontycznych. Dyskretne leczenie niewidocznymi nakładkami to już codzienność. A aplikacja Dental Monitoring jako sztuczna inteligencja w smartfonie, kontroluje postęp leczenia ortodontycznego i wspiera lekarza. Dzięki temu kontrolę ortodontyczną można wykonać będąc w podróży służbowej na drugim końcu świata! Stomatologia, jaką kreujemy, zapewnia leczenie dostosowane do człowieka aktywnego, do prowadzenia interesów, realizowania spotkań biznesowych i odnoszenia sukcesów!
Opieka i komfort pacjenta - jak wygląda to w Klinice Kwiatek?
M L: Perfekcyjnie! Mamy pokoje relaksu, ustandaryzowane normy opieki podczas zabiegu, personel do dyspozycji przez cały czas. Co więcej, w ramach działalności badawczo rozwojowej kliniki, prowadzimy specjalny projekt dotyczący redukowania lęku, który otworzy nam nowe ścieżki dla pracy nad komfortem okołozabiegowym.

W polskiej populacji niezależnie od statusu materialnego, braki zębowe są powszechne, a więc większość ludzi potrzebuje implantów. Planując takie odbudowy, kierujemy się zasadą minimalizowania ilości zabiegów i konieczności pojawiania się w klinice. Pacjent nie musi rezygnować z życia towarzyskiego i zawodowego na czas zabiegów i rekonwalescencji.
Projekt badawczo rozwojowy – w jaki sposób wpisuje się w koncepcję placówki holistycznej, nastawionej na usługi „premium”?
Jb K: Jakość usług nie bierze się znikąd. To wypadkowa wiedzy uniwersyteckiej, doświadczenia, ale i własnego rozwoju i poszukiwania. Te ostatnie aspekty są bazą do proponowania rozwiązań, jakich inni nie oferują, pewnej odwagi działania, która upraszcza proces leczenia i wpływa na jakość życia pacjenta.
Przykładowo kilkanaście lat temu, aby pokonać trasę Poznań-Dubaj przedsiębiorca podróżował do Warszawy, dalej do Berlina, a stamtąd dopiero obierał kierunek Dubaj. Dziś, wsiada do samolotu na poznańskiej Ławicy i po kilku godzinach jest na miejscu. Czy traci na jakości? Bynajmniej! Wyłącznie na tym zyskuje. I my robimy to samo - globalizujemy stomatologię. To udane porównanie pokazujące cel naszych działań. Bez działalności badawczo-rozwojowej nie byłby wykonalny.
Poza publikacjami naukowymi możecie pochwalić się wieloma branżowymi wyróżnieniami. Jakimi?
Jb K: Wszelkie konkursy i rankingi to skutek uboczny, a nie cel naszego działania. To, co dzieje się przy okazji naszego rozwoju - bycie liderem opinii czołowych firm implantologicznych czy wyróżnienia w światowych konkursach (jak Smile of the Year, Zerodonto) są szalenie miłym akcentem i oczywiście uwielbiamy się nimi chwalić, ale nie jest to sens naszego istnienia.
A co jest sensem?
Jb K: Nasz cel nadrzędny można ująć w słowa: istniejemy po to, by aktywnie poszukiwać, kreować i wdrażać najlepsze możliwości terapeutyczne w stomatologii. Brzmi wzniośle i patetycznie? Tak ma być. Przyświecają nam konkretne wartości i przekonania. Po prostu.
Pacjenci to doceniają?
Ja K: Zdecydowanie. Inaczej nie bylibyśmy w tym miejscu, w którym jesteśmy. Cenimy sobie ich zadowolenie i zaufanie. Wiemy, że temat stomatologii przewija się wszędzie tam, gdzie zaufani partnerzy biznesowi dostrzegają efekty leczenia drugiej osoby. Pacjent biznes pojawiający się w klinice na skutek bezpośredniej rekomendacji to nasza codzienność. To najskuteczniejszy i najbardziej uczciwy marketing.
Życie biznesmena to ciągła aktywność. Wiemy to i robimy wszystko, by leczenie stomatologiczne nie kolidowało z zawodowym. Realizujemy to z powodzeniem, a wdzięczność pacjenta to nasz wiatr w żagle.




