Kody QR zamiast gotówki

  • Marta Bellon
opublikowano: 26-03-2013, 00:00

Rozwiązanie firm CodiLime i Cardprotec pozwala zapłacić rachunki lub zakupić produkt po zeskanowaniu kodu QR.

Dwie spółki proponują nowy system Codipay, z którego może korzystać każdy sprzedawca, w trybie online i offline, dostosowany do obsługi płatności przy użyciu dowolnej karty płatniczej lub kredytowej.

Opiera się on na rozwiązaniu MasterCard Mobile, dzięki czemu pieniądze pobierane są z powiązanej z rachunkiem bankowym karty lub karty kredytowej klienta w momencie dokonywania płatności lub zakupu. Mogą z niego korzystać użytkownicy smartfonów z systemami iOS i Android, a wkrótce również posiadacze Blackberry i systemu Windows Mobile.

Aby dokonać transakcji, należy zeskanować kod QR na rachunku telefonicznym, w gazecie, na plakacie, naklejce lub na ekranie komputera, zaakceptować warunki transakcji kodem PIN i zapłacić należność, zakupić wybrany produkt czy bilet do kina.

Wkrótce system będzie obsługiwał płatności z użyciem technologii NFC — np. w restauracjach, sklepach spożywczych czy też transporcie miejskim. Codipay powstał jako joint venture spółek: CodiLime i Cardprotec. Pierwsza jest dostawcą rozwiązań informatycznych, zrealizowała projekt od strony technologicznej. Cardprotec odpowiada za działania z zakresu business development i bezpieczeństwa.

— Wiele lat doświadczeń związanych z wdrażaniem systemów oferujących płatności internetowe oraz bezpieczeństwa transakcji i ochrony kart płatniczych pozwala mi stwierdzić, że Codipay stanowi przełom na rynku płatności mobilnych w Polsce — mówi Piotr Owczarek, prezes Codipay, twórca systemu Dotpay.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane