Czytasz dzięki

Kofola teraz także z procentami

opublikowano: 13-01-2020, 10:42

Czeski producent, który do zeszłego roku był właścicielem polskiego Hoopa, pierwszy raz w historii wchodzi w segment alkoholi, konkretnie zaś cydru.

Kofola ČeskoSlovensko - jeden z największych producentów napojów bezalkoholowych w Europie - kupuje firmę F. H. Prager, która w Czechach i na Słowacji produkuje tzw. cydr rzemieślniczy. To kolejna akwizycja wychodząca poza jej dotychczasowy podstawowym segment działalności Kofoli. Wcześniej na podobnej zasadzie w jej portfolio znalazły się m.in. herbaty ziołowe Leros czy kawy Café Reserva.

- Wciąż szukamy możliwości poszerzania naszej oferty o produkty naturalne oraz rzemieślnicze – mówi cytowany przez agencję ČTK prezes Kofoli Daniel Buryš.

Dodaje, że przejęcie F. H. Prager wpisuje się w tę tendencję, a dodatkowo pozwala zdobyć know-how w nowym dla grupy segmencie fermentacji (cydr wytwarzany jest z moszczu jabłecznego w sposób zbliżony do produkcji piwa techniką górnej fermentacji).

- Byliśmy pionierami w produkcji cydru rzemieślniczego w Czechach i na Słowacji. Teraz nadeszła pora, aby przekazać biznes komuś, kto będzie go mógł dalej rozwinąć – deklaruje z kolei Ondřej Frunc, jeden z dotychczasowych współwłaścicieli F. H. Prager.

Wartości transakcji strony nie ujawniły.

Kofola ostatnio nie tylko przejmuje, ale także wychodzi z wcześniejszych inwestycji. W zeszłym roku pozbyła się firmy Hoop Polska, która obciążała jej wyniki finansowe. Polski producent, który był w czesko-słowackiej grupie od 2008 r., przeszedł w ręce Ustronianki. Tym samym do swojego dotychczasowego portfolio - wody mineralnej, izotoników i mrożonej herbaty – dołączyła ona też napoje Hoop Cola i Jupik, wodę Artcic+ oraz syropy owocowe Paola. Ponadto dzięki zakupowi Ustronianka stała się też polskim dystrybutorem marki Nestea, która należy do koncernu Nestle.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane