Kolejarze chcą popłynąć do Szwecji

Katarzyna KapczyńskaKatarzyna Kapczyńska
opublikowano: 2024-09-13 12:49

Grupa PKP oraz szwedzki przewoźnik towarowy Green Cargo prowadzą rozmowy na temat uruchomienia połączeń kolejowo-promowych.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • z których polskich portów mogą wypłynąć towary do Skandynawii
  • czy będą transportowane tylko kontenery
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Marcin Wojewódka, p.o. prezesa PKP Cargo w restrukturyzacji, zapowiadał niedawno na łamach PB, że spółka powalczy o zwiększenie udziałów w rynku przewozów intermodalnych. Pomóc w tym może współpraca zainicjowana przez grupę PKP. Jej przedstawiciele podjęli rozmowy z Green Cargo, szwedzkim przewoźnikiem towarowym, o uruchomieniu połączeń kolejowo-promowych. Chodzi o połączenia intermodalne między obu krajami. W pierwszej kolejności przeanalizowany zostanie model transportu towarów kontenerowych drogą morską przez porty Trójmiasta. W dalszej perspektywie planowane jest uruchomienie połączeń promowych z wykorzystaniem statków przystosowanych do przewozu całych wagonów kolejowych, bez potrzeby ich przeładunku.

— Transport kolejowo-promowy to bardzo obiecujący segment rynku, umożliwiający znaczną oszczędność czasu w międzynarodowym przewozie towarów. Grupa PKP będzie aktywnie wspierać PKP Cargo w uruchomieniu regularnych połączeń między Polską a Szwecją. Nowa trasa otworzy perspektywiczny korytarz łączący Skandynawię z Polską i basenem Morza Śródziemnego — podkreśla Alan Beroud, prezes PKP.

Monika Starecka, p.o. członka zarządu ds. finansowych PKP Cargo w restrukturyzacji, informuje, że połączenia między Polską a Szwecją mogą być realizowane przez terminale kontenerowe w Świnoujściu i Gdyni.

Dzięki połączeniom promowym firmy z Polski, Czech oraz innych krajów Europy Środkowej i Południowej zyskają dodatkowe możliwości logistyczne. Z wykorzystaniem lokomotyw wielosystemowych PKP Cargo International są w stanie realizować przewozy do kilkunastu krajów europejskich, nawet nad Adriatyk.