Kolejka do PPP w Krakowie

opublikowano: 21-05-2018, 22:00

Centrum Obsługi Inwestora w Krakowie wybuduje prywatna firma, którą miasto będzie spłacać przez lata. Chętnych nie brakuje.

W ubiegłym tygodniu, m.in. ze względu na sugestie firm, termin składania ofert w postępowaniu dotyczącym budowy Centrum Obsługi Inwestora (COI) w Krakowie został wydłużony do 24 maja. Samorząd chce postawić obiekt w formule partnerstwa prywatno-publicznego — szuka chętnych do udziału w dialogu konkurencyjnym.

RATUSZ W WERSJI 2.0: Kraków chce zbudować Centrum Obsługi Inwestora, gdzie przeniesie część administracji miasta. Za budowę publicznego budynku urząd miasta jednak nie zapłaci – inwestycję ma sfinansować prywatna spółka, która zaoferuje najlepszą ofertę współpracy PPP. W zamian miasto będzie jej potem przez wiele lat płacić za korzystanie z obiektu.
Zobacz więcej

RATUSZ W WERSJI 2.0: Kraków chce zbudować Centrum Obsługi Inwestora, gdzie przeniesie część administracji miasta. Za budowę publicznego budynku urząd miasta jednak nie zapłaci – inwestycję ma sfinansować prywatna spółka, która zaoferuje najlepszą ofertę współpracy PPP. W zamian miasto będzie jej potem przez wiele lat płacić za korzystanie z obiektu.

— Procedura wyłonienia partnera prywatnego dla COI jest w toku. Na tym etapie ujawniło się 10 firm zainteresowanych udziałem w postępowaniu. Jednak o rzeczywistym zainteresowaniu świadczyć będą dopiero wnioski o dopuszczenie do udziału w dialogu konkurencyjnym — mówi Mirosław Paluchowski, szef Zespołu ds. PPP w Zarządzie Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Do udziału w dialogu konkurencyjnym miasto wybierze trzy firmy, a potem partnera prywatnego, który sfinansuje budowę budynku COI. Miasto będzie mu płacić mu za wykorzystanie obiektu, spłacając inwestycję. W COI zostaną zlokalizowane wydziały Urzędu Miasta Kraków, których działalność jest związana z rozwojem lokalnym, m.in. uczestniczące w wydawaniu decyzji inwestycyjnych i gospodarki nieruchomościami. To jeden z dwóch projektów PPP, których podjął się w tym roku Kraków. Miejski Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu ogłosił zamówienie na budowę Krakowskiego Szybkiego Tramwaju w PPP. Kraków ma na koncie dwa udane przedsięwzięcia w PPP — budowę parkingu podziemnego na Groblach i cmentarza w Podgórkach Tynieckich (w trakcie realizacji). Ma też kilka nieudanych.

— Kilkakrotnie w Wydziale Inwestycji UMK ogłaszano postępowania na budowę parkingów w koncesji. Nie zakończyły się sukcesem. Dwukrotnie postępowania dotyczące budowy Centrum Sportu i Rekreacji przy ul. Eisenberga prowadził Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie — niestety w obu przypadkach podmioty biorące udział w negocjacjach nie złożyły ofert. W 2012 r. Wydział Mieszkalnictwa UMK prowadził postępowanie dotyczące budowy mieszkań komunalnych w formule PPP. Także i to postępowanie zakończyło się niepowodzeniem — informuje Mirosław Paluchowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Kolejka do PPP w Krakowie