Czytasz dzięki

Kolejka po granty na projekty cyfrowe

opublikowano: 25-10-2020, 22:00

Dotacje na wdrożenie innowacyjnych rozwiązań, m.in. automatyzację produkcji, otrzyma 105 firm.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) rozstrzygnęła konkurs „100 najlepszych projektów na zwiększenie poziomu cyfryzacji w firmie”. W ciągu trzech tygodni naboru do rządowej agencji wpłynęło ok. 500 wniosków o dofinansowanie innowacyjnych rozwiązań cyfrowych. Ostatecznie kapituła konkursu nagrodziła 105 firm. Stawką w naborze był grant w wysokości 20 tys. zł. Budżet całego konkursu wynosił 2,1 mln zł. Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP, podkreśla, że w czasie pandemii transformacja cyfrowa nabrała spektakularnego tempa.

— Nowe rozwiązania wprowadzają coraz mniejsze firmy. Taki trend potwierdza również duże zainteresowanie przedsiębiorców tym konkursem — zaznacza Małgorzata Oleszczuk.

Przedstawiciele PARP chcieli nie tylko nagrodzić najlepszych twórców niebanalnych projektów, ale także zachęcić przedsiębiorców do zaplanowania i przeprowadzenia technologicznych zmian w ich firmach.

— Czerwcowy termin naboru nie był przypadkowy. Chcieliśmy, aby założenia konkursu wpisywały się w rozwiązywanie bieżących problemów przedstawicieli biznesu — podkreśla Małgorzata Oleszczuk.

Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej, nie ma wątpliwości, że rozwiązania cyfrowe zmniejszają koszty prowadzenia działalności gospodarczej i usprawniają kontakty z klientami.

— Dzięki takim przedsięwzięciom łatwiej jest przetrwać trudny okres pandemii, a w dłuższej perspektywie zwiększyć konkurencyjność firmy. Cyfryzacja będzie też jednym z priorytetów w nowym budżecie Unii Europejskiej. Będziemy wspierać tego typu inwestycje — zapewnia Waldemar Buda.

O wsparcie ubiegały się głównie mikroprzedsiębiorstwa. Najwięcej wniosków o dofinansowanie złożyli przedstawiciele biznesu z województw mazowieckiego i wielkopolskiego. Eksperci PARP sprawdzali m.in., czy projekty wniosą korzyści do działania organizacji i czy proponowane rozwiązania będą wspierać np. pracowników, klientów i dostawców. Małgorzata Oleszczuk zwraca uwagę na wysoki poziom zgłaszanych projektów. Każda firma mogła dostać maksymalnie 23 pkt za proponowane rozwiązanie. Żaden z laureatów konkursu nie otrzymał mniej niż 19 pkt. Natomiast aż 46 proc. beneficjentów dostało od 21 do 23 pkt. Większość projektów wprowadziła innowację na poziomie co najmniej firmy, a planowane działania nie były rutynowymi usprawnieniami.

— Dlatego kluczowe dla oceny wniosku o dofinansowanie okazało się to, na ile dany projekt zmienia procesy w przedsiębiorstwie i czy to rozwiązanie może być inspiracją dla innych MŚP — wyjaśnia Małgorzata Oleszczuk.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane