Hongqi (czyt. Hon-szi) to jedna z najstarszych marek aut z Państwa Środka. Istnieje od 1958 r. i zaczynała od produkcji samochodów dla chińskich oficjeli. Obecnie dostarcza samochody zaliczane do segmentu premium. Hongqi należy do państwowego koncernu FAW Group, który w minionym roku w 14 fabrykach wyprodukował łącznie 3,2 mln samochodów, z czego 412 tys. nosiło znaczek Hongqi. FAW jest jednym z kluczowych graczy na chińskim rynku i w ramach joint-venture współpracuje w Chinach z grupą Volkswagen oraz koncernem Toyota.
Za dystrybucję samochodów nowej w Polsce marki odpowiadać będzie spółka AADC ( Asian Automotive Distribution Center). To ta sama spółka, która sprzedaje już w naszym kraju auta innych marek chińskich (BAIC, Forthing, DFSK, Foton, Kove) oraz jest importerem koreańskiej marki KGM (dawny SsangYong).
Sprzedaż Hongqi w naszym kraju ma wystartować pod koniec drugiego kwartału 2025 r. Na początek uruchomionych zostanie 10 punktów dilerskich w całej Polsce. Marka ma zadebiutować z pełną gamą swoich pięciu modeli wyposażonych w silniki spalinowe. Chodzi o suvy z segmentu C i D (HS3 i HS5), sedana (H5), liftback’a (H6) oraz flagową limuzynę - H9.
Jak zapewnia importer, wszystkie samochody będą oferowane z 5-letnią gwarancją fabryczną. Ceny? Szczegółów jeszcze nie znamy. AADC ogranicza się na razie do następującego komentarza: „polityka cenowa została opracowana z myślą o zapewnieniu konkurencyjnej oferty w segmencie. Strategia marki zakłada, że w przedziale cenowym, w którym konkurencyjne modele dostępne są w wersjach podstawowych, Hongqi zaoferuje samochody z kompletnym wyposażeniem”
Tylko w lutym 2025 r. w Polsce zarejestrowano 2130 aut chińskich marek. To o 2 proc, więcej niż w styczniu. 541 proc. więcej niż rok wcześniej. Lutowym liderem chińskiego zestawiania jest MG (816 rejestracji) przed: Jaecoo (450), Omodą (381), marką BAIC (305) i BYD (132).