Raiffeisen Polbank zaoferuje klientom własne fundusze. W zarządzaniu pomoże mu Altus TFI.
Czasy, kiedy banki kusiły Polaków wysokimi zyskami z lokat, szybko nie
wrócą, zwłaszcza że Radzie Polityki Pieniężnej bliżej jest do obniżki
stóp procentowych, a nie do ich podniesienia. Bankowcy szukają więc
dodatkowych źródeł gotówki i dochodów, a naturalnym kierunkiem stały się
fundusze inwestycyjne. Na początku maja funduszowy parasol pod swoją
marką zaoferował BGŻ. Wcześniej Alior Bank kupił Money Makers (firmę
specjalizującą się w zarządzaniu aktywami), robiąc tym samym milowy krok
w kierunku własnego TFI. Apetytu na swoje fundusze nabrał także
Raiffeisen Polbank, który liczy, że przez półtora roku do ich portfeli
napłynie 1 mld zł. Zarządzaniem zajmie się Altus TFI.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł7,90 zł/ miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać?Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
Raiffeisen Polbank zaoferuje klientom własne fundusze. W zarządzaniu pomoże mu Altus TFI.
Czasy, kiedy banki kusiły Polaków wysokimi zyskami z lokat, szybko nie
wrócą, zwłaszcza że Radzie Polityki Pieniężnej bliżej jest do obniżki
stóp procentowych, a nie do ich podniesienia. Bankowcy szukają więc
dodatkowych źródeł gotówki i dochodów, a naturalnym kierunkiem stały się
fundusze inwestycyjne. Na początku maja funduszowy parasol pod swoją
marką zaoferował BGŻ. Wcześniej Alior Bank kupił Money Makers (firmę
specjalizującą się w zarządzaniu aktywami), robiąc tym samym milowy krok
w kierunku własnego TFI. Apetytu na swoje fundusze nabrał także
Raiffeisen Polbank, który liczy, że przez półtora roku do ich portfeli
napłynie 1 mld zł. Zarządzaniem zajmie się Altus TFI.
— Mamy nadzieję, że z ofertą ruszymy w lipcu, jednak ciągle czekamy na
zgodę KNF. Zwiększamy elastyczność oferty, co ma szczególne znaczenie
przy bardzo niskim oprocentowaniu lokat. Istotna jest też kwestia
dochodowości tego typu produktów dla banku — tłumaczy Anna Cytowska z
Raiffeisen Polbanku.
W parasolu Raiffeisen SFIO znajdą się 4 rozwiązania: pieniężny, dłużny i
akcyjne. Dla klientów zamożnych bank ma natomiast fundusz zamknięty,
który będzie inwestował w fundusze absolutnej stopy zwrotu.
Moda w bankach na sprzedaż, a nawet tworzenie funduszy pod swoją marką
upowszechnia się, bo każdy próbuje załapać się na kawałek smacznego
tortu. Przez ostatnie 7 lat wartość oszczędności gospodarstw domowych
podwoiła się do 1,2 bln zł, ale połowa tej kwoty ulokowana jest na nisko
oprocentowanych depozytach. Baza klientów jest więc spora, wystarczy
trochę marketingu i chęci sprzedażowych.
— Tworzenie własnych funduszy lub otwieranie TFI przez banki, które w
swoich grupach ich nie mają, to chęć zagospodarowania poletka, które
dotychczas leżało odłogiem. Decydenci w bankach doszli do wniosku, że w
środowisku niskich stóp pozostaniemy na dłużej, więc opłaca się ponieść
koszty, związane z wejściem w nowy segment rynku — ocenia Bernard
Waszczyk, analityk Open Finance.
Nowy trend w bankach powinien cieszyć również prywatne TFI, bo to
przecież one generują gros napływów do ich funduszy. Jest jednak druga
strona medalu.
— Dla prywatnych TFI zwrot banków w stronę tworzenia własnych funduszy
oznacza straty. Siłą rzeczy banki, nawet jeśli nadal będą dystrybuować
jednostki różnych funduszy, mogą mieć parcie na sprzedaż głównie swoich
produktów, na których będą realizować wyższe marże. Dla niezależnych TFI
może to więc oznaczać mniejszy lub większy spadek sprzedaży. Żeby
wygrywać w tej rywalizacji, będą musiały pokazywać lepsze wyniki, co w
sumie dla klientów jest chyba najważniejsze — dodaje Bernard Waszczyk.
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.