Kolporter kupuje Jard Press

Katarzyna Kozińska
opublikowano: 2002-05-23 00:00

Kolporter, drugi na rynku dystrybutor prasy, zawarł we wtorek transakcję przejęcia pakietu 18 proc. akcji stołecznej spółki Jard Press. Umowa zakłada odkupienie pozostałego pakietu. Przejęcie konkurenta uzależnione jest jednak od zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Transakcję potwierdził Maciej Topolski, rzecznik Kolportera.

— Wystąpimy o zgodę do UOKiK jak najszybciej — mówi Maciej Topolski.

Przejęcie Jard Press pozwoli Kolporterowi zwiększyć udział w rynku o około 5 proc. —- do 35 proc. — na tyle Maciej Topolski ocenia udział swojej spółki. Największe korzyści płyną jednak ze wzmocnienia pozycji na rynku stołecznym oraz z wyeliminowania konkurenta.

— Transakcja nie wprowadza istotnych przetasowań, bo liderem pozostaje Ruch. Nadal też działają mniejsze firmy, silne na rynkach lokalnych —twierdzi rzecznik inwestora.

Do grupy kapitałowej Kolportera wchodzi osiem spółek. Sam Kolporter SA, dystrybutor prasy, osiągnął w ostatnim roku obrót wysokości 651 mln zł, a zysk — 7,8 mln zł Obroty grupy to 1,1 mld zł, a zysk — ponad 11 mln zł.