Kompania Węglowa zachęca do kupowania węgla latem

Polska Agencja Prasowa SA
16-05-2006, 13:07

Kompania Węglowa rozpoczęła akcję promocyjną, zachęcającą klientów indywidualnych do kupowania węgla na zimę latem. Oferując w tym czasie 6-proc. rabat, firma chce zwiększyć sprzedaż węgla w miesiącach letnich oraz rozwiązać powtarzający się co roku problem kolejek przed kopalniami w sezonie grzewczym, kiedy na węgiel trzeba czekać wiele dni.

Kompania Węglowa rozpoczęła akcję promocyjną, zachęcającą klientów indywidualnych do kupowania węgla na zimę latem. Oferując w tym czasie 6-proc. rabat, firma chce zwiększyć sprzedaż węgla w miesiącach letnich oraz rozwiązać powtarzający się co roku problem kolejek przed kopalniami w sezonie grzewczym, kiedy na węgiel trzeba czekać wiele dni.

"Węgiel zawsze był i pozostanie towarem sezonowym. Spadek zapotrzebowania w miesiącach letnich jest naturalny, liczymy jednak, że odpowiednia strategia marketingowa pozwoli zwiększyć sprzedaż z korzyścią dla firmy i klientów" - powiedział we wtorek PAP rzecznik Kompanii Zbigniew Madej.

W miesiącach letnich sprzedaż węgla zmniejsza się zwykle o kilkanaście procent. O ile dostawy do energetyki są w miarę stabilnie rozłożone w ciągu roku, o tyle mniejsza sprzedaż dla klientów indywidualnych oznacza zauważalny spadek przychodów spółek węglowych latem. Przy wysokich kosztach stałych skutkuje to pogorszeniem wyników finansowych.

Rocznie drobni odbiorcy kupują ok. 9 mln ton węgla z Kompanii. Spółka liczy, że zaoferowany rabat skłoni klientów do wcześniejszego zaopatrzenia się w węgiel.

Wykreowanie większego popytu na węgiel latem ma też zmniejszyć kolejki ciężarówek przed kopalniami jesienią i zimą. Ponieważ preferowany przez klientów tzw. węgiel gruby to ok. 8-10 proc. całości wydobycia, a technologia nie pozwala na jego nagłe zwiększenie, w sezonie grzewczym ciężarówki czekają na załadunek przed kopalniami nawet dwa tygodnie.

"Bardziej równomierne rozłożenie sprzedaży tych gatunków węgla w ciągu roku powinno znacząco zmniejszyć czas oczekiwania na załadunek jesienią i zimą, a także ustabilizować finanse Kompanii. W połączeniu z uruchomieniem autoryzowanej sieci dystrybucji węgla w całej Polsce, powinno to całkowicie wyeliminować ten problem" - ocenił rzecznik.

Tworzona przez Kompanię ogólnopolska sieć dystrybucji węgla ma ruszyć jeszcze w tym roku przed sezonem grzewczym. Firma chce m.in. zaoferować klientom jednolitą cenę węgla w całym kraju. Dziś o tym, ile kosztuje węgiel np. na północy Polski, decydują często pośrednicy przywożący surowiec ze Śląska, a także koszty transportu. Dzięki sieci, odbiorcy w całej Polsce mają mieć dostęp do węgla przez cały rok oraz gwarancję dostaw i stabilnych cen. Składy mają działać pod wspólnym logo i na takich samych zasadach.

Kompania Węglowa to największa górnicza spółka w Europie, o zdolnościach produkcyjnych powyżej 50 mln ton węgla. W 17 kopalniach zatrudnia obecnie ok. 69 tys. osób. W pierwszym kwartale tego roku miała 36,4 mln zł zysku netto, wobec 86,2 mln zł rok wcześniej. Firmę dotknął głównie spadek cen w eksporcie. Zysk to przede wszystkim zasługa w miarę stabilnych cen węgla w kraju, zmniejszenia eksportu drogą morską oraz znaczącego wzrostu sprzedaży krajowej, spowodowanego długą i ostrą zimą.

Kompania, wytwarzająca ponad połowę całej polskiej produkcji węgla kamiennego, szacuje, że jej zysk w całym 2006 r. przekroczy 100 mln zł, wobec 254,7 mln zł w ubiegłym roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Kompania Węglowa zachęca do kupowania węgla latem