Koncern Yahoo mobilizuje do ruchu

Dostaniesz drogi gadżet, jeśli przejdziesz piechotą min. 5 km dziennie — taką propozycję złożył swoim amerykańskim pracownikom internetowy koncern Yahoo.

Drogim gadżetem jest inteligentna bransoletka Jawbone Up, warta 129,99 USD. Bransoletka Jawbone Up podbija od kilku miesięcy rynek amerykański i europejski.

W skrócie jest to niewielki komputer z technologią Apple’a schowaną w nadgarstkowej plastikowej opasce (w różnych kolorach i rozmiarach), który pilnuje zdrowego stylu życia swojego użytkownika: mierzy długość i jakość snu, liczbę spożytych lub spalonych kalorii lub liczbę przebytych piechotą lub przejechanych rowerem kilometrów. Koncern Yahoo oferuje ją za darmo każdemu ze swoich 11 tys. pracowników, który zobowiąże się przejść piechotą przynajmniej 100 mil, czyli 161 km w ciągu miesiąca.

Daje to dziennie minimum 5,3 km. Akcja jest całkowicie dobrowolna — zapewnia anonimowy reprezentant koncernu w rozmowie z tygodnikiem „Bloomberg Businessweek”.

Jest częścią firmowego programu wspierania zdrowia i dobrego samopoczucia pracowników i ma sprawić, że „Yahoo będzie absolutnie najlepszym miejscem do pracy”. Na razie nie wiadomo, ilu pracowników włączyło się do akcji i otrzymało prozdrowotne elektroniczne opaski.

Wiadomo jednak, że inicjatywa pomoże przede wszystkim firmie Jawbone, której członkiem zarządu została wiosną tego roku Marissa Mayer, prezes Yahoo.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Druś

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Koncern Yahoo mobilizuje do ruchu