Konferencja Apple: Watch kosztuje 64 tys. złotych

ŁO
opublikowano: 2015-03-09 19:24

Inteligentne zegarki, nowy laptop i system do monitorowania zdrowia - to główne punkty konferencji Apple.

Kolejna konferencja Apple za nami. Co pokazała najbardziej wartościowa spółka świata? Software dla rynku medycznego, nowe notebooki, ale gwoździem programu była kolejna odsłona Apple Watch, czyli pierwszego zupełnie nowego produktu w ofercie firmy od czasu wprowadzenia na rynek iPada. 

Takiej ceny jeszcze nie było

Apple Watch będzie najdroższym gadżetem Apple. Złoty zegarek ma kosztować 10 tys. USD, ale na stronie Apple jest już pokazany model w cenie sięgającej 17 tys. USD. Nie znamy jeszcze polskiej wyceny, ale po przeliczeniu według aktualnego kursu okazuje się, że ten luksusowy produkt może kosztować ponad 64 tys. złotych. 

Koncern rzuci w kwietniu na rynek także tańsze wersje. Ceny modeli z serii Sport będą się zaczynać od 349 USD, natomiast standardowy Apple Watch ma kosztować od 538 USD do 1049 USD.

Inteligentne zegarki będą dostępne w dwóch rozmiarach: 38 mm i 42 mm. Producent zaprezentował niektóre aplikacje przygotowane na Apple Watch. Uber umożliwi zamówienie transportu, Alarm.com otworzy drzwi garażu. Na mały ekran mają trafić też takie aplikacje, jak Instagram, Nike+ Running, Twitter i WeChat. Apple nie podał jeszcze informacji o tym, ile aplikacji będzie dostępnych w dniu debiutu zegarka. 

Fanów i rynek martwiły mocno doniesienia o słabej żywotności baterii w gadżecie. Prezes Tim Cook podkreślił, że urządzenie może pracować przez 18 godzin w trakcie „zwyczajnego dnia”. 

Zegarek trafi do sprzedaży w wybranych krajach 24 kwietnia. Na początku Apple Watch pojawi się w Australii, USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Japonii, Hongkongu i Chinach.  

- Sprzedaż Apple Watch w tym roku fiskalnym może osiągnąć liczbę 14 mln - wynika z szacunków analityków, których przepytała agencja Bloomberg. Firma badawcza Strategy Analytics podaje z kolei, że cały globalny rynek takich urządzeń urośnie w tym do ponad 28 mln sztuk, więc połowa rynku będzie należała do Apple.

Nie oglądałeś konferencji? Wszystko co ważne w trzy minuty...

MacBook przyćmił zegarek? 

Apple zaprezentował w poniedziałek także nowe notebooki z serii MacBook, które firma określa jako najcieńsze i najlżejsze komputery Mac w historii. Laptop ma grubość 13,1 mm, więc jest o 24 proc. cieńszy od MacBooka Air.  

Nowy MacBook wyposażony jest w 12-calowy ekran Retina i będzie dostępny w trzech kolorach - srebrny, złoty i szary. Komputer korzysta z procesora Intel Core M, a najtańsza wersja będzie kosztowała od 1299 USD.  

Apple inwestuje w medycynę 

Zegarki i komputery rozpalają umysły zwykłych użytkowników, ale prawdziwą żyłą złota dla Apple może być branża opieki zdrowotnej. Koncern z Cupertino inwestuje więc w aplikacje pozwalające monitorować stan zdrowia.  

Apple pokazał podczas konferencji w San Francisco pakiet ResearchKit. To otwarte oprogramowanie, które ma pomóc lekarzom zbierać informacje na temat zdrowia pacjentów.

Akcje Apple po godz. 21:00 zyskiwały na Wall Street około 0,7 proc.