Konsumenci chcą wydawać z głową

10 trendów konsumenckich, które będą kluczowe w 2018 r.

Firma badawcza Euromonitor International wybrała 10 trendów konsumenckich, które będą kluczowe w 2018 r. Podkreśla, że wydatki konsumenckie będą rosły w tym roku najsilniej od siedmiu lat, ale nadążenie za zmiennymi gustami klientów to prawdziwe wyzwanie. Analitycy firmy zwracają uwagę m.in. na rozszerzoną rzeczywistość, zainteresowanie minimalistycznym stylem życia czy coraz większe oczekiwanie autentyczności i unikatowości. Jacy są nowi konsumenci?

Zobacz więcej

Michał Tuliński/Forum

Żyjący „czysto”

Mniej tolerancyjni, bardziej sceptyczni i chętnie mówiący: nie — konsumenci, zwłaszcza młodzi, starają się oczyścić swoje życie z alkoholu, z niezdrowych nawyków, z produktów zwierzęcych czy z manii kupowania. Pieniądze chcą wydawać na zbieranie ciekawych doświadczeń, stronią jednak od klubów i tego typu rozrywki.

Pożyczający

Odrzucają posiadanie dóbr materialnych na rzecz dostępu do nich na żądanie, np. w formie subskrypcji czy pożyczania. Konsumenci chcą w ten sposób wykorzystywać nie tylko samochody czy mieszkania, ale też odzież, narzędzia i zabawki.

Przedsiębiorczy

Poszukiwanie elastyczności w każdym aspekcie życia i przygotowanie na ryzyko, a zamiast kariery od 9 do 17 wolność samozatrudnienia — to działania nowych przedsiębiorców, chętnie i szybko adaptujących się do zmian, a dzięki elastyczności wygrywający nieraz ze światowymi koncernami.

Sprawdzający

Każdy zakup to pewne oświadczenie — potwierdzenie wartości wyznawanych przez kupującego. Producenci muszą więc dokładnie tłumaczyć się z pochodzenia surowców, wpływu na środowisko, traktowania swoich pracowników. Żadnego fałszu i pełna przejrzystość — to oczekiwania konsumentów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Konsumenci chcą wydawać z głową