Według szacunkowych danych, zysk netto Atende, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w ostatnim kwartale 2024 r. wyniósł 1,2 mln zł i był o 77 proc. niższy w ujęciu rok do roku. EBITDA grupy obniżyła się o 94 proc. do 0,5 mln zł. Strata operacyjna wyniosła 2,12 mln zł w porównaniu do 6,5 mln zł zysku operacyjnego w analogicznym okresie 2023 r. Przychody grupy wzrosły w tym czasie o 25 proc. do 103,3 mln zł.
Samo Atende w ostatnim kwartale 2023 r. zwiększyło przychody o 29 proc. do 94,6 mln zł. Zysk netto spadł o 33 proc. do 3 mln zł.
Spółka poinformowała, że wyniki skonsolidowane są słabsze niż jednostkowe z powodu znaczącej, negatywnej kontrybucji spółki zależnej A2 Customer Care (A2CC) realizującej skomplikowane wdrożenie systemów billingowych oraz CRM dla PGE Obrót i PGE Dystrybucja.
„Przesunięcie wdrożenia etapu pilotażowego na 24 czerwca 2024 r. spowodowało wzrost kosztów wdrożenia tego etapu, a tym samym etap wdrożenia pilotażowego stał się nierentowny. Należy podkreślić, że łączna kontrybucja pozostałych spółek zależnych do wyników skonsolidowanych jest pozytywna” – podała spółka.
Zegar tyka: Atende, którym kieruje Marcin Petrykowski, w konsorcjum z zależną A2CC pod koniec kwietnia 2022 r. podpisało wart 154,3 mln zl brutto kontrakt na wdrożenie w PGE Obrót i PGE Dystrybucja centralnych systemów CRM i billing. Zgodnie z obowiązująca obecnie umową wdrożenie ma się zakończyć w ciągu trzech lat od podpisania umowy.
W listopadzie 2023 r. pisaliśmy, że na wartej 154,3 mln zł umowie realizowanej przez konsorcjum Atende i A2CC (lider konsorcjum) na rzecz grupy PGE, nie wszystko idzie zgodnie z planem. Informowaliśmy wówczas, że etap wdrożenia pilotażowego, który miał się zakończyć pod koniec października 2023 r., będzie przesunięty. Trzy miesiące później konsorcjum podpisało oficjalny aneks do umowy, przesuwający termin zakończenia etapu wdrożenia pilotażowego na 24 czerwca 2024 r. Podawano wówczas, że zmiana terminu zakończenia etapu pilotażowego wynika z rozszerzenia zakresu projektu w konsekwencji kilkukrotnych zmian prawnych związanych z kolejnymi tarczami solidarnościowymi, z uwzględnieniem tzw. Tarczy Solidarnościowej 2024. Jednocześnie w aneksie potwierdzono, iż zamawiającemu przysługuje kara umowna w wysokości 1,4 mln zł z tytułu opóźnienia wykonawcy w realizacji jednego z zadań kluczowych. Kara dotyczy opóźnienia zadania, za którego realizację odpowiadał lider konsorcjum, czyli A2CC. Poza potwierdzeniem kary w aneksie zamawiający nie wystosował wówczas noty obciążeniowej.
Zakończenie i odbiór etapu pilotażowego to kluczowy kamień milowy przy wdrożeniu w PGE. Po odbiorze tego etapu zamawiający będzie mógł zrealizować pierwszą płatność na rzecz konsorcjum, które od kwietnia 2022 r. ponosi ciężar finansowania prac. Według ostatnich informacji przy projekcie pracuje ponad 100 osób.
Na szacunkowe dane Atende nerwowo zareagowali inwestorzy. W środę po godz 10.30 kurs zniżkuje o ponad 8 proc.


