Czytasz dzięki

Kraków dopieści kreatywnych

  • Marta Bellon
opublikowano: 05-07-2015, 22:00

Wojewódzki projekt rewitalizacji najmłodszej dzielnicy Krakowa połączy przemysł tradycyjny z kreatywnym.

W stolicy Małopolski ma powstać Centrum Kreatywności i Dizajnu. Będzie instytucją działającą w oparciu o kadry i studentów czterech krakowskich uczelni: Akademii Górniczo-Hutniczej, Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Politechniki Krakowskiej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (UEK), który będzie koordynatorem wspólnych działań. Uczelnie mają współpracować ze sobą i z przedsiębiorstwami.

Po to, by podnieść świadomość biznesu na temat roli i znaczenia kreatywności i dizajnu w rozwoju firm, tworzyć interdyscyplinarneprojekty dzięki wykorzystaniu kompetencji uczelni krakowskich, i we współpracy z przedsiębiorstwami, promować kreatywność i rolę dizajnu — organizować sympozja, konferencje, spotkania, wystawy i warsztaty.

Wspólne działania mają zwiększyć zyski ze sprzedaży produktów i usług wytwarzanych w regionie, promować go jako europejski ośrodek rozwoju przemysłów kreatywnych, tworzyć miejsca pracy w tym sektorze, a także poprawić estetykę i funkcjonalność w przestrzeni publicznej Małopolski. Dziś (6.07) zostanie podpisane porozumienie w tej sprawie. Koszt przedsięwzięcia szacowany jest na 75 mln zł. Inicjatorem i pomysłodawcą projektu jest prof. Jerzy Hausner, obecnie społeczny pełnomocnik rektora UEK ds. kultury i sportu.

Stworzenie ośrodka kreatywności będzie jednym z elementów szeroko zakrojonego planu, któremu nadano nazwę „Nowa Huta 2”. Na początku czerwca ArcelorMittal Poland — właściciel krakowskiej huty, Jerzy Miller, wojewoda małopolski, i Jacek Majchrowski, prezydenta Krakowa, podpisali umowę o współpracy, która przewiduje przekazanie przez koncern na rzecz skarbu państwa ok. 300 ha zbędnych terenów (w zamian za przejęcie na własność terenów, które spółka wykorzystuje w oparciu o użytkowanie wieczyste).

Projekt rewitalizacji Nowej Huty zakłada ulokowanie tam przedsiębiorstw działających w ramach tzw. nowej gospodarki — opartej na wiedzy i podzielenie przejętego obszaru na trzy strefy: przemysłową, usługową i publiczną.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane