Kreatywność ujawnia się w domu

opublikowano: 30-08-2015, 22:00

Pracownikom najlepsze pomysły związane z pracą przychodzą do głowy w domu. W pracy wolą surfować po internecie.

Granica pomiędzy czasem przeznaczonym na sprawy prywatne i obowiązki służbowe coraz bardziej się zaciera — pokazuje badanie Microsoft „Nowoczesne IT w MSP 2015”, wykonane przez Ipsos Mori na 303 pracownikach polskich małych i średnich przedsiębiorstw. Do lamusa odchodzi utarty model pracy zza biurka między 9 a 17. Nawet jeśli pracownicy w takim sztywnym przedziale pracują, to i tak najwięcej kreatywnych pomysłów związanych z pracą przychodzi im do głowy w domu — stwierdziło tak aż 26 proc. badanych.

— To w myśl zasady, że najlepsze pomysły pojawiają się, kiedy jesteśmy zrelaksowani — mówi Przemysław Szuder, dyrektor działu Small & Medium Business Solutions and Partners w Microsofcie. Zmiany w podejściu do standardu dnia pracy wynikają również z coraz wyższego poziomu adopcji urządzeń przenośnych, a także wprowadzania do firm polityki BYOD (Bring Your Own Device), zakładającej możliwość wykorzystania prywatnych urządzeń do realizacji zadań zawodowych. Ponadto badani pracownicy przyznali, że chętnie realizowaliby obowiązku służbowe poza biurem. 22 proc. respondentów przyznaje, że zajmuje się sprawami zawodowymi tuż przed snem, a 16 proc. respondentów robi to z samego rana, jeszcze przed wyjściem do pracy. Z drugiej strony w godzinach pracy pracownicy nie zawsze pracują. Aż 49 proc. z nich otwarcie przyznaje się do korzystania z bankowości elektronicznej w czasie pracy, 42 proc. lubi wtedy odwiedzać strony internetowe niezwiązane z ich obowiązkami, a 26 proc. załatwia zakupy przez internet.

— Wyniki te jasno pokazują zmianę podejścia do klasycznego dnia roboczego, która towarzyszy upowszechnieniu się technologii mobilnych i łatwości dostępu do naszych zasobów,nie tylko w komputerze, ale także z poziomu smartfona czy tabletu — zwraca uwagę Przemysław Szuber.

Co istotne, ankietowani przyznali, że 63 proc. ich menedżerów aprobuje taki model zachowania, o ile nie koliduje on w żaden sposób z realizacją ich zadań służbowych. Zaledwie 15 proc. ankietowanych zadeklarowało, że w ich firmach takie zachowanie nie jest akceptowane. Tylko 9 proc. menedżerów nie zdaje sobie sprawy, że jego pracownicy załatwiają prywatne sprawy w godzinach pracy. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu