Króluje jeden model reklamy

29-11-2016, 22:00

Programmatic rośnie jak na drożdżach. Wkrótce przewyższy wszystkie inne kanały cyfrowe — prognozuje Zenith.

Osiągnięcie dominującej pozycji zajęło reklamie programmatic zaledwie kilka lat. W ostatnim czasie wartość sprzedaży tego typu działań wzrosła aż o 31 proc. Co więcej, dynamika progresu wciąż trwa, a model ma rosnąć w szybszym tempie niż media społecznościowe (o 25 proc.) i wideo online (o 20 proc.). Ponadto coraz większy odsetek pozostałych kanałów cyfrowych będzie kupowanych w modelu programatycznym. W tym roku stanie się on głównym sposobemzakupu reklamy display, stanowiąc 51 proc. wydatków na ten segment, a już w 2017 ta proporcja wzrośnie do 58 proc. — dowiadujmy się z raportu „Programmatic Marketing Forecasts”.

— W tym roku na polskim rynku widać wyraźny zwrot w kierunku programmatic buying. Dzieje się tak dzięki rozwojowi i coraz szerszemu stosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Jednak kluczowe i długo przez nas wyczekiwane w tym procesie jest to, że wreszcie nasza gotowość merytoryczna i technologiczna spotkała się ze zmianą podejścia i większą otwartością wydawców, którzy w tym modelu udostępniają coraz więcej powierzchni premium.To znaczący krok w kierunku dalszego rozwoju rynku programmatic — powiedziała Agata Majecka, menedżer generalny w firmie Zenith.

Co zrozumiałe, największym rynkiem programmatic są Stany Zjednoczone, gdzie nakłady pieniężne na zakup modelu w 2016 r. wyniosą 24 mld USD i będą stanowiły 62 proc. globalnych wydatków. W Polsce tegoroczne budżety na ten typ będą stanowiły 12 proc. wszystkich kosztów na display, a kolejne trzy lata mają przynieść dalszy dynamiczny wzrost. Udział modelu programatycznego w 2018 r. ma sięgnąć 42 proc. — zapowiada Zenith. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Króluje jeden model reklamy