Książki dla menedżera

  • Dorota Czerwińska
opublikowano: 22-09-2014, 00:04

"Poradnik dla ambitnych kobiet. Jak zrobić karierę", "Jak być dobrym szefem. Przepis na sukces w nowej roli menedżera" oraz "Doktryna Ateny" - to trzy lektury, na które warto zwrócić uwagę.

Poradnik dla ambitnych kobiet. Jak zrobić karierę
HEATHER MCGREGOR
Dom Wydawniczy Rebis

68 proc. kobiet żyje w przekonaniu, że awans wymaga wielu godzin ciężkiej pracy — wynika z badania firmy Accenture. „Wierzcie mi” — pisze Heather McGregor — „gdyby chodziło w tym tylko o długie i ciężkie godziny pracy, większość z nas, kobiet, byłaby na szczycie. Ale żeby tam się dostać, kobiety muszą robić wszystko to, co mężczyźni robią dopiero wtedy, gdy muszą się tam utrzymać”. Autorka prowadzi w Londynie agencję zatrudnienia, wykłada w szkołach biznesowych, pisze felietony do „The Financial Times”. W książce opisuje 10 spraw, których znajomość ma być potrzebna do osiągnięcia sukcesu. I to nie tylko w korporacyjnej hierarchii, bo — uważa McGregor — sukces zawodowy powinien być określany indywidualnie. Może nim być zostanie przedsiębiorcą albo po prostu praca zgodna z pasją, ambicjami, marzeniami. Napisany błyskotliwie poradnik czyta się jednym tchem.

Jak być dobrym szefem. Przepis na sukces w nowej roli menedżera
BOB SELDEN
Dom Wydawniczy Rebis

Psycholog organizacji Humphrey Armstrong twierdzi, że ta książka powinna być „biblią” przede wszystkim dla świeżo upieczonych kierowników. Autor przystępnie przekłada teoretyczne koncepcje na codzienną pracę szefa i wzbogaca je studiami przypadków. Wskazuje, jak motywować, delegować zadania, być coachem, oceniać, zatrudniać i zwalniać, ale także — jak zarządzać sobą, bo jeśli się tego nie potrafi, to trudno przewodzić i zarządzać innymi. Podaje przykłady najgorszych błędów nowych szefów i rady, jak ich uniknąć. Sam przez wiele lat pełnił funkcje kierownicze, a potem rozwiązywał problemy innych menedżerów, szkoląc ich na całym świecie i wykładając zarządzanie w Lozannie. Książkę łatwo się czyta, bo większość informacji jest podana w niewielkich porcjach. Autor we wstępie radzi, jak z nich korzystać zależnie od stylu uczenia się czytelnika.


Doktryna Ateny
JOHN GERZEMA & MICHAEL D’ANTONIO
Studio EMKA, Deloitte


Wśród 64 tys. ankietowanych z 13 państw aż dwie trzecie przyznało, że świat byłby lepszy, gdyby mężczyźni myśleli podobnie jak kobiety. Oczekują większej obecności w biznesie, polityce i życiu społecznym cech uznanych za kobiece: intuicji, współpracy, lojalności, oryginalności, kreatywności, elastyczności. Zainspirowani wynikami badania John Gerzema (autor książek, mówca, konsultant) i Michael D’Antonio (laureat Nagrody Pulitzera) przemierzyli świat, aby odnaleźć szefów innowacyjnych firm, którzy wykorzystują umiejętności i wartości kojarzone z kobietami. To książka o przywództwie, które musi się zmieniać, jeśli mają w nim przetrwać takie wartości jak pokój, szacunek do drugiego człowieka i bezpieczeństwo. Autorzy pokazują, dlaczego kobiecość to system operacyjny sukcesu w XXI wieku.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane