Czytasz dzięki

Kto nie informatyzuje, ten żałuje

opublikowano: 09-07-2020, 22:00

Firmy inwestujące w IT przechodzą przez kryzys suchą stopą, pozostałe mogą utonąć.

Dziś ma prawo triumfować („a nie mówiłem”) każdy szef działu IT, który przez lata przekonywał swojego dyrektora finansowego lub prezesa do wdrożeń technologicznych i zawsze był odprawiany z kwitkiem. Ale jaki byłby to triumf, gdy firma idzie na dno? Jedno jest pewne: pandemia zaskoczyła cały biznes, lecz zamrożenie gospodarki, restrykcje i problemy rynkowe w najmniejszym stopniu uderzyły w przedsiębiorstwa, które od długiego czasuprzechodzą informatyzację.

Te zaś, które zlekceważyły innowacje, dziś albo już zbankrutowały, albo desperacko walczą o przetrwanie. Prawie trzy czwarte ankietowanych przez Atmana pracowników (73 proc.) przyznaje, że w dużym stopniu właśnie dzięki rozwiązaniom IT ich spółki dają sobie radę. Kryzys nie sprzyja inwestycjom, ale w tym przypadku jest inaczej: co czwarty respondent twierdzi, że jego firma nie poprzestanie na dotychczasowych wdrożeniach i chce zwiększyć wydatki m.in. na outsourcing usług informatycznych. Jarosław Łuczkiewicz, dyrektor marketingu Atmana, podkreśla, że wyniki badania wpisują się w szerszy, światowy kontekst. Według raportu Global Sourcing Association dotyczącego outsourcingu decydenci koncentrują się nie tyle na redukcji kosztów, ile na działaniach przynoszących ich instytucjom rozwój. Tak dzieje się też w Polsce.

— Krajowe firmy coraz intensywniej sięgają po kompetencje zewnętrzne, by zapewnić swoim środowiskom IT wzrost elastyczności, wydajności i zagwarantować większe bezpieczeństwo technologiczne, zarówno w czasach normalnego działania, jak i w sytuacjach kryzysowych — wskazuje Jarosław Łuczkiewicz.

Co outsourcing technologiczny ma wspólnego z elastycznością środowisk IT? Po pierwsze, kupując kompetencje od partnerów zewnętrznych, firma nie musi zatrudniać sztabu informatyków. Specjaliści ci ściągani są z rynku do konkretnych przedsięwzięć. Gdy zrobią swoje, odchodzą, nie obciążając listy płac. Po drugie, outsourcing oznacza, że przedsiębiorstwo korzysta tylko z tych zasobów cyfrowych, których w danej chwili potrzebuje, np. producenci lodów zwiększają moce obliczeniowe latem, a po sezonie korzystają z nich umiarkowanie.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane