Kto zaskoczy w sezonie wyników

opublikowano: 03-08-2020, 22:00

Analitycy mBanku wytypowali spółki, które ich zdaniem mogą sprawić niespodziankę wynikami za drugi kwartał.

Na liście potencjalnych pozytywnych zaskoczeń są 11 bit studios, Amica, Asseco SEE, Cognor, Enea, Famur, Forte [spółka już przedstawiła szacunkowe dane — red.], MOL, Pekao, PGNiG, PKO BP, PZU, Ten Square Games i Tim. Rozczarować mogą natomiast Agora, Alior, Alumetal, AmRest, Boryszew, Grupa Azoty, Grupa Lotos, PKP Cargo i Wirtualna Polska, uważają eksperci mBanku. Ich zdaniem rezultaty za drugi kwartał pokażą większą polaryzację sektora bankowego.

„Nikogo nie powinien dziwić spadek linii przychodowych ze względu na kwarantannę oraz spadek stóp procentowych. Zgodnie z oczekiwaniami wszystkie banki pokażą dodatkowe rezerwy na COVID-19. Oprócz tego „banki frankowe” zawiążą kolejne rezerwy na ryzyko prawne. Zdecydowanym wygranym wyników kwartalnych powinien być bank PKO BP, w dalszej kolejności Pekao i ING. Po przeciwnej stronie znajdzie się Alior, który zanotuje stratę netto” — uważają analitycy, którzy do grona faworytów z sektora finansowego dodali PZU i GPW.

W sektorze surowcowym szanse na zbliżone rok do roku wyniki ma KGHM dzięki wyższymcenom metali szlachetnych. W energetyce, pomimo negatywnego wpływu pandemii na obrót i dystrybucję, wykonanie rocznych prognoz ekspertów na poziomie skorygowanego EBITDA w sektorze sięgnie po sześciu miesiącach około 54 proc.

„Najlepiej będzie to wyglądać w CEZ i Enei, a nieco słabiej w PGE, choć w tym wypadku za wcześniej jeszcze na rewizję prognoz na 2020 r.” — dodano.

Stabilnych wyników można oczekiwać po spółkach telekomunikacyjnych, z wyjątkiem Cyfrowego Polsatu, ze względu na segment przychodów reklamowych. Analitycy mBanku spodziewaj się, że zarządy spółek z branży przedstawią pozytywne perspektywy na drugie półrocze. Wśród spółek informatycznych wzrostem EBITDA o 37 proc. powinno pochwalić się Asseco SEE, a w branży gier najwyższą dynamikę odnotują 11 bit studios i Ten Square Games.

W sektorze przemysłowym poprawę wyników wykażą jedynie Amica, Grupa Kęty i Tim, przy czym analitycy mBanku zastrzegają, że rezultaty będą ogólnie lepsze niż zakładali jeszcze miesiąc temu, a środki z tarczy antykryzysowej oraz kurs walutowy dają szansę na pozytywne zaskoczenia po stronie wyników i przepływów gotówki. W branży handlowej jedyną spółką z sektora, która poprawi wynik, jest Dino Polska, uważają eksperci, natomiast najwyższego spadku wyniku należy oczekiwać po AmReście, LPP i VRG.

67 proc. - o tyle w drugim kwartale wzrósł r/r wynik EBITDA w branży gier, szacują analitycy BM mBanku...

48 proc. ...a o tyle spadł w drugim kwartale łączny zysk netto giełdowych banków.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane