Kupić w sieci, odebrać w sklepie

opublikowano: 30-12-2018, 22:00

Pozytywne wrażenia zakupowe są źródłem dobrych skojarzeń z produktem i marką oraz nakręcają sprzedaż

LIDER PODKARPACKI— WOMAR FOOD (4. MIEJSCE W KRAJU)

Firma Womar Food powstała dwadzieścia lat temu w Krośnie. Miała prowadzić sklepy spożywcze na lokalnym rynku. Z czasem zmieniła profil jej działania i formę prawną. Dla jej założycieli — Marka Winiarskiego i Wojciecha Guzika priorytetem od początku była profesjonalna obsługa klientów, dostarczanie pozytywnych doświadczeń zakupowych, wrażeń i emocji przy uwzględnieniu potrzeb i preferencji lokalnych konsumentów. — Postawiliśmy na dążenie do stałego rozwijania i podnoszenia jakości dostarczanych produktów i usług, oferowanie zróżnicowanych i świeżych artykułów najwyższej jakości w korzystnych cenach, jak również transparentność i pracę zespołową — wymienia Marek Winiarski.

W roku 2013 obserwując rosnące zainteresowanie zdrową żywnością Womar Food podjął strategiczną decyzję o rozszerzeniu prowadzonej działalności i wejściu w nowy, prężnie rozwijający się, segment rynku. Właściciele otworzyli wyspecjalizowany sklep, oferujący zdrową żywność, tworząc w ten sposób nową markę „Delikatesy z Natury”.

Dzięki temu Womar Food rozwinął działalność polegającą na imporcie, eksporcie oraz dystrybucji świeżych owoców i warzyw, powołując w tym celu spółkę Tropicana. Pozwoliło to zdywersyfikować aktywność biznesową i osiągnąć efekt synergii w postaci nowych możliwości upłynniania nadwyżek towarowych pochodzących z importu, a niesprzedanych sieciom handlowym i niezależnym podmiotom handlowym.

Sukces projektu osiągnięty lokalnie zaowocował decyzją o kontynuacji rozwoju i zwiększeniu skali działalności, czego efektem było utworzenie sklepu internetowego z myślą o skokowym poszerzeniu grupy potencjalnych konsumentów. E-sklep dawał także szansę na wykorzystanie efektu skali dzięki prowadzonej podstawowej działalności i przynależności do grupy zakupowej Passa, której Womar Food był współtwórcą.

Dziś spółka ma dwa sklepy stacjonarne w Krośnie i sklep internetowy. Te pierwsze wykorzystywane są głównie jako miejsca odbioru zamówień składanych w kanale e-commerce. Sprzedaż internetowa stanowi około 80 proc. osiąganych przychodów z tego segmentu w działalności firmy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu