W październiku Infoscan, który wcześniej bez powodzenia działał w branży telemedycznej, a później równie nieskutecznie próbował wejść do branży gier, podpisał list intencyjny z Grupą Modne Zakupy (GMZ; należy do niej e-sklep z bielizną Intymna.pl, a także kilka innych serwisów). Szczegółów transakcji jeszcze nie ustalono, ale nie przeszkodziło to w tym, by inwestycja stała się fundamentem strategii na lata 2021-2025.
Infoscan ma rozwijać się organicznie i poprzez konsolidację rynku e-commerce. Założono też zwiększenie dwukrotnie ilości brandów oraz trzykrotnie ilości produktów na serwisie Intymna do końca 2025 r. oraz wzmocnienie oferty GMZ przede wszystkim w kategorii Beauty i Suplementy. Do końca 2022 r. stworzone mają być dwie nowe marki własne z kategorii bielizna.
“Jednym z celów Spółki jest osiągnięcie 12-miesięcznych przychodów (GMP) w Grupie Infoscan na poziomie 100 mln zł do końca 2025 r.” - podano.
Docelowo Infoscan ma się przenieść na rynek GPW z NewConnect.
- Publikacja nowej strategii rozwoju jest ostatecznym potwierdzeniem obranego przez nas kierunku na rynek e-commerce. Grupa Modne Zakupy, w którą zamierzamy zainwestować, to podmiot który bardzo dynamicznie się rozwija, posiada bardzo szeroki asortyment produktów składający się z ponad 150 marek i przychody zbliżające się do poziomu 20 mln zł. Jesteśmy przekonani, że razem będziemy mogli stworzyć silnego gracza e-commerce z kategorii Women na rynku polskim i w regionie. Jednocześnie definitywnie odcinamy się od prowadzonej wcześniej działalności na rynku telemedycznym oraz od planów rozpoczęcia działalności na rynku gier mobilnych - komentuje Kamil Gaworecki, prezes Infoscanu.
Grupa Modne Zakupy wygenerowała w 2020 r, ponad 16,5 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz “zmierza do 20 mln zł przychodów w trakcie bieżącego roku” - podał Infoscan.