Lakierowy zawrót głowy

Zdrowe, trwałe, w sprayu czy… o smaku kurczaka — producenci lakierów prześcigają się w nowościach, a rynek kwitnie. W tym roku urośnie do 380 mln zł

Ponad 19 zł wyda w tym roku Polka na produkty związane z malowaniem paznokci: lakiery, odżywki, zmywacze — prognozuje firma badawcza Euromonitor International.

Nowy, nowszy, najnowszy

— Na przestrzeni lat kosmetyki kolorowe odnotowują średnio kilkunastoprocentowe zwyżki sprzedaży rocznie. Największą część stanowią kosmetyki do makijażu twarzy, a produkty do paznokci wyróżniały się ostatnio największą dynamiką. Widać to i na sklepowych półkach, i na kluczowych targach branży kosmetycznej, na których błyskawicznie powiększa się powierzchnia wystawiennicza producentów i dystrybutorów lakierów do paznokci — mówi Katarzyna Olędzka, szefowa marketingu w firmie Verona Products Professional (VPP).

Jej zdaniem, do dynamiki przyczyniają się nowinki — nowe typy lakierów (jak np. hybrydowe), produkty pielęgnujące płytkę paznokcia (m.in. maseczki, peelingi) czy kolejne wariacje kolorystyczne.

— Obecnie głównym trendem są zadbane, zdrowo wyglądające paznokcie. Manicure jest obowiązkowym elementem każdej stylizacji, a lakier do paznokci — jak podaje Euromonitor International — zastępuje szminkę jako kryzysowy wskaźnik dla branży kosmetycznej — podkreśla Katarzyna Olędzka.

Zbigniew Inglot, prezes firmy Inglot, wiąże wzrost rynku z nowymi technologiami produkcji. — Wprowadziliśmy na rynek oddychające lakiery do paznokci, zapewniające przenikanie powietrza i wody do płytki paznokcia. Pracujemy nad kolejnym innowacyjnym produktem — mówi Zbigniew Inglot.

Impuls i moda

Anna Mamcarz-Malińska, szefowa marketingu w Eveline Cosmetics, uważa, że wartość rynku podbija jego profesjonalna część.

— Triumfy świecą lakiery żelowe i hybrydowe, utwardzane za pomocą lampy i zmywane acetonem. Coraz więcej kobiet decyduje się na ten rodzaj manicure’u, wykonując go w salonach profesjonalnych, ale też w domu. Jego przewagą jest trwałość, a popularność tzw. hybryd przyczynia się do wartościowego wzrostu kategorii, bo są droższe niż tradycyjne lakiery — mówi Anna Mamcarz-Malińska. Pomimo coraz większej dostępności takich produktów na masowym rynku nadal dominują tradycyjne lakiery.

— Płaszczyzną konkurencji jest przede wszystkim kolorystyka i cena. Zakupy lakierów to często kwestia impulsu — zachwycone kolorem, decydujemy się na zakup kolejnego lakieru do kolekcji, stawiając na niższą półkę cenową. Coraz bardziej wyraźnym trendem są też lakiery, które możemy określić jako zdrowe, czyli np. oddychające, odżywcze, chroniące przed toksynami i zanieczyszczeniami, z dodatkiem olejków itp. — dodaje Anna Mamcarz-Malińska. Katarzyna Olędzka mówi również o lakierach o zapachu owoców lub czekolady.

— Na zapachu się nie kończy — KFC wypuściło na rynek lakier do paznokci… o smaku kurczaka. A absolutną nowością, i tzw. must have na Zachodzie, jest również lakier w sprayu, który niezwykle łatwo się aplikuje, a czas jego wysychania to jedynie 20 sekund — twierdzi dyrektor marketingu VPP.

Rynek bez cudów

W zeszłym tygodniu w Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefie Gospodarczej ogłoszono lakierową inwestycję. Chromavis Service zbuduje tam, za ponad 24 mln zł, zakład zajmujący się produkcją substratów wykorzystywanych w produktach do paznokci. Nie wszyscy producenci chcą jednak błyszczeć w lakierach. Nie włączyła ich do portfela Dr Irena Eris, którą po wielu latach skusiły kosmetyki kolorowe.

— Widać, że lakiery robią ogromną furorę. Kobiety kupują ich dużo — łatwo decydują się na zakup nowego koloru. Mimo to na razie ta kategoria nas nie przyciąga. Lakiery to produkty masowe i tanie, nie ma tu finezji, jak np. w przypadku kremów, i szukania eliksiru młodości. To trochę inny świat, choć producenci lakierów mówią o innowacjach i pomysłowych rozwiązaniach — komentuje Henryk Orfinger, prezes Dr Ireny Eris.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Lakierowy zawrót głowy