Lambertz Polonia zapowiada 25 proc. wzrost sprzedaży

PAP
opublikowano: 27-07-2007, 20:18

Producent ciastek i pierników Lambertz Polonia planuje w roku obrotowym 2007/2008 przyrost sprzedaży o 25 proc. W roku obrotowym zakończonym 30 czerwca 2007 roku spółka osiągnęła 35,4 mln euro przychodów - poinformowali w piątek na konferencji prasowej przedstawiciele spółki.

"Naszym planem na ten rok jest przyrost sprzedaży o 25 proc. Zamierzamy także rozwijać eksport na rynek grecki oraz osiągnąć pierwszy milion euro obrotów na rynku azjatyckim" - powiedział dyrektor zarządzający Lambertz Polonia Marek Kretek.

W roku obrotowym 2005/2006 spółka osiągnęła 25,7 mln euro przychodów. W roku 2006/2007 odnotowała 40-proc. wzrost sprzedaży, a zwyżkę zawdzięcza wzrostowi eksportu (o 80 proc. rok do roku). Obroty w Polsce wzrosły w tym czasie o 10 proc.

Spółka należy do Grupy Lambertz, która ma siedzibę w Niemczech i w imieniu grupy prowadzi eksport m.in. na rynki azjatyckie. Polska firma posiada dwa zakłady - w Rudzie Śląskiej i Katowicach.

Dyrektor poinformował, że spółka w najbliższym czasie podejmie decyzję o zwiększeniu mocy produkcyjnych.

"Obecne moce wykorzystujemy już w 100 procentach. Na pewno w najbliższym czasie będziemy myśleli o zwiększeniu mocy. Taką decyzję będzie podejmował zarząd w Niemczech" - powiedział.

Według danych AC Nielsen na polskim rynku pierników, pod względem sprzedaży, Lambertz Polonia ma 19,8-proc. udział. Spółka produkuje też pod markami sieci handlowych i szacuje, że jej łączny udział w rynku pierników w Polsce wynosi około 69 proc. AC Nielsen ocenia, że udział wszystkich dostępnych w Polsce marek własnych w rynku pierników wynosi 52,7 proc.

Grupa Lambertz w roku kalendarzowym 2006 osiągnęła 462,2 mln euro przychodów.

(PAP)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Lambertz Polonia zapowiada 25 proc. wzrost sprzedaży