Łatwo mu nie będzie

Magdalena Wierzchowska
14-04-2005, 00:00

Rywale z zaciekawieniem czekają na debiut nowego tytułu. Sprawiają wrażenie wyjątkowo spokojnych.

Piotr Gabryel

zastępca redaktora naczelnego „Wprost”

Nie obawiamy się nowego tygodnika. Zawsze powtarzam, że z wielką satysfakcją obserwuję pojawienie się każdego konkurenta na rynku, bo to nie pozwala redakcjom zasypiać. Mam wrażenie, że jest to bardzo ambitny projekt, który może okazać się trudny do realizacji. Z deklaracji Ozon Media wynika, że tygodnik będzie szedł w stronę „Przekroju”. Prawdopodobnie redakcja i wydawcy szybko się przekonają, że przy takich założeniach nie osiągną zakładanego nakładu. Zwłaszcza że czytelników tygodników jest stosunkowo niewielu, a ich liczba nawet się zmniejsza. Co prawda, z pojawieniem się „Newsweeka” przybyło trochę czytelników, ale potem ich liczba spadła i teraz wynosi 500-800 tys. osób.

Jerzy Baczyński

redaktor naczelny „Polityki”

Z sympatią odnoszę się do wszelkich inicjatyw wydawniczych, ale „Ozon” wchodzi do bardzo trudnego i bardzo mocno obsadzonego segmentu, który na dodatek nie miewa się najlepiej. Może mają swój patent i pomysły, może na początku uda im się zadziwić i przyciągnąć czytelników. Ale prawdziwy sprawdzian następuje po roku-dwóch, co widać na przykładzie „Newsweeka”. „Ozon” może zabrać kilka tysięcy czytelników istniejącym pismom, ale nie sądzę, by nasi odbiorcy szybko przesiedli się na inny wagon. Nie mam poczucia lęku, raczej zaciekawienia.

Tomasz Wróblewski

redaktor naczelny „Newsweek Polska”

Target został dobrany zaskakująco. Jak na pismo pretendujące swoim tytułem do bycia oryginalnym, wskazuje na odbiorcę bardzo konwencjonalnego i mało oryginalnego. Może to tylko taki pomysł na zamydlenie oczu marketingowcom i agencjom reklamowym, bo w innym razie sugerowałoby brak zrozumienia własnych działań i tytułu przez siebie wymyślonego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Łatwo mu nie będzie