Lavazza zdradza swoje plany

ŁO, Bloomberg
opublikowano: 12-03-2016, 20:13

Włoski producent kawy Luigi Lavazza chce zwiększyć swoją sprzedaż do 2 mld EUR do 2020 r.

Największy producent kawy we Włoszech domknął niedawno transakcję przejęcia francuskiej marki kawowej Carte Noire. 

Zobacz więcej

Krzysztof Kuczyk/FORUM

- Lavazza jest największa wśród małych, ale jest też najmniejsza pośród dużych - mówi Antonio Baravalle, który jest prezesem firmy od 2011 r.  

Sprzedaż kawowego koncernu wzrosła w zeszłym roku o 8 proc. do 1,4 mld EUR. Prezes chce zapewnić firmie stały wzrost i zamierza inwestować w przejęcia. Agencja Bloomberg informuje jednak, że najprawdopodobniej do końca tego roku nie dojdzie do kolejnej transakcji.  

- W ostatnich 12 miesiącach wydaliśmy ponad 1 mld EUR - podkreśla Antonio Baravalle. Największą transakcją był zakup Carte Noire, który kosztował 700 mln EUR.  

Lavazza w najbliższych czterech latach nie ma planów dotyczących IPO. Marka jest na rynku od 1895 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Lavazza zdradza swoje plany