Łazikiem do pracy w banku

Puls Biznesu,partner publikacji: Siła Przyciągania
opublikowano: 21-05-2018, 22:00

Kampania zorganizowana przez BGŻ BNP Paribas pokazała nowoczesną, radosną i młodą twarz banku

Nowoczesność wkracza do rekrutacji i kadr. Przykładem jest akcja „Łazikiem po pracę”, zorganizowana w czerwcu ubiegłego roku przez Bank BGŻ BNP Paribas na wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej (PW). Przedsięwzięcie w ramach Wirtualnych dni otwartych adresowane było do studentów, którzy mogli w nim uczestniczyć, odwiedzając stoisko promocyjne lub stronę internetową banku. Uczestnicy wydarzenia przy użyciu specjalnej konsoli sterowali robotem znajdującym się w warszawskiej i krakowskiej centrali BGŻ BNP Paribas.

DUŻY ODZEW:  Wyróżniona kampania przełożyła się na prawie 400 zgłoszeń na programy stażowe — mówiła podczas gali „Siły przyciągania” Agnieszka Gołąb-Stanikowska, ekspert ds. zarządzania karierą w Banku BGŻ BNP Paribas.
Zobacz więcej

DUŻY ODZEW: Wyróżniona kampania przełożyła się na prawie 400 zgłoszeń na programy stażowe — mówiła podczas gali „Siły przyciągania” Agnieszka Gołąb-Stanikowska, ekspert ds. zarządzania karierą w Banku BGŻ BNP Paribas. Fot. Marek Wiśniewski

Przemierzając korytarze i piętra budynków, rozmawiali z pracownikami różnych działów i departamentów odpowiedzialnych za wiele procesów: od operacji i wsparcia biznesu przez bankowość detaliczną, biznesową i korporacyjną po komunikację, transformację i zarządzania tzw. zasobami ludzkimi. Pytali zatrudnionych, na czym polegają ich obowiązki i jakie trzeba mieć kompetencje na określonych stanowiskach. Mieli też okazję poznać atmosferę, która panuje w odwiedzanych zespołach. Zapoznawali się z programami praktyk. Celem inicjatywy było tworzenie wśród żaków atrakcyjnej marki pracodawcy (ang. employer branding).

Złamali konwencję

Zeszłoroczna kampania w PW spotkała się uznaniem jurorów konkursu „Siła przyciągania2017”, zorganizowanego przez „Puls Biznesu” i partnerów: firmę Work Service, PwC i Orange Polska. Bank BGŻ BNP Paribas zdobył wyróżnienie w kategorii Najlepsza inicjatywa Out of the box — za świetne dopasowanie do grupy docelowej, zaangażowanie pracowników, innowacyjne w branży finansowej rozwiązania i ocieplenie jej wizerunku. Pomysłodawcy akcji „Łazikiem po pracę” pokazali, że bankowość, słusznie kojarzona z konserwatyzmem,powagą i solidnością, może mieć także radosną i optymistyczną twarz. Ponadto garściami korzysta z najnowocześniejszych technologii — taki przekaz chyba najlepiej trafia do młodych, którzy swoje ambicje zawodowe chcą łączyć z przygodą, zabawą, pasją i nie wyobrażają sobie życia bez nowinek IT (nie bez powodu przedstawicieli pokolenia Y i Z nazywa się cyfrowymi tubylcami, w przeciwieństwie do Iksów — cyfrowych imigrantów).

— Rezultatem inicjatywy było prawie 400 życiorysów nadesłanego przez studentów do programu stażowego Bankformersi i programu Ambasadorskie duety. Akcja wciągnęła nie tylko studentów i internautów, ale także naszych pracowników, którzy chętnie opowiadali o swojej codziennej pracy, obowiązkach i wyzwaniach — mówiła Agnieszka Gołąb-Stanikowska, ekspert ds. zarządzania karierą w Banku BGŻ BNP Paribas, podczas uroczystej gali podsumowującej zeszłoroczną edycję „Siły przyciągania”.

Wirtualne dni otwarte z robotem w tle zwróciły również uwagę arbitrów prestiżowego konkursu „Employer Branding Stars”, którzy przyznali Paribas nagrodę za najlepsze działania digital. Podkreślali, że finanse to branża, która chce być liderem transformacji cyfrowej w Polsce.

Wspieranie start-upów

Kampania „Łazikiem po pracę” to jeden z wielu przykładów zaangażowania banku w employer branding. BGŻ BNP Paribas wspiera m.in. HR-owe start-upy, czyli młode firmy oferujące usługi i technologie usprawniające działania personalne. Twórcom innowacyjnych rozwiązań oferuje współpracę — najpierw w ramach pilotażu, podczas którego proponowane projekty przechodzą testy w specjalnie przygotowanym do tego środowisku. Najlepsze pomysły mają szansę na wdrożenie.

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Puls Biznesu,partner publikacji: Siła Przyciągania

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Łazikiem do pracy w banku