Według tzw. specyfikacji pięciu przetargów na ponad 90-km odcinek autostrady A2 ze Strykowa pod Łodzią do podwarszawskiej Konotopy oraz liczący 47 km odcinek A4 Jarosław-Korczowa, firma, która wygra przetarg, ma "zapewnić przejezdność na czas trwania finałowego turnieju mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA Euro 2012".
Według prasy i części ekspertów oznaczałoby to zalane asfaltem dwupasmowe trasy wiodące przez place budów. Przy nowych "autostradach" nie byłoby parkingów, stacji paliw, kładek dla pieszych, barierek, ekranów akustycznych, dróg dojazdowych ani wiaduktów.
"Dementujemy tę informację. Specyfikacje przewidują jednoznacznie -
pełnowartościowe autostrady A1, A2 i A4 będą zrealizowane przed Euro 2012" -
odpowiadał minister infrastruktury.
Lech Witecki stwierdził,
że kierowana przez niego instytucja wyciąga wnioski z przeszłości i znacznie
lepiej przygotowuje postepowania przetargowe, co znacznie skraca czas od
rozstrzygnięcia przetargu do rozpoczecia inwestycji.
Materiał został przygotowany przez .