Legimi wchodzi na Kindle’a i do Chin

aktualizacja: 16-10-2017, 17:07

Przed poznańską firmą, udostępniającą ebooki w abonamencie otworzyły się właśnie drzwi do największej grupy klientów w Polsce – użytkowników czytników Kindle. Kolejny biznesowy krok: intensyfikacja działań za granicą.

Szacunki przedstawione przez Legimi wykazują, że 2/3 użytkowników czytników ebooków w Polsce korzysta z Kindle’a, urządzenia stworzonego przez Amazona.  Jednak dla poznańskiej spółki dostęp do tej grupy był dotychczas mocno ograniczony. Firma w 2014 r. uruchomiła wprawdzie usługę dla posiadaczy Kindle - platformę zakupów subskrypcyjnych BookBox z pakietem e-booków do wyboru, ale taka formuła nie okazała się zbyt korzystna i została wycofana. Teraz spółka wraca z nową opcję i synchronizuje swoją usługę z czytnikami Amazona, a klientom proponuje abonamentowy pakiet umożliwiający dodanie do pięciu ebooków i audiobooków miesięcznie. Na starcie będą mieli dostęp do 7 tys. tytułów (z wydawcami tylu tytułów udało się podpisać dodatkowe umowy; przy innych czytnikach Legimi daje dostęp do 20 tys. e-książek). Na liście wydawców, z którymi firma współpracuje są m.in.: Albatros, HarperCollins Polska, Fabryka Słów, Czarna Owca.

- Miesięcznie z naszych aplikacji korzysta 200 tys. użytkowników, z czego 25 tys. korzysta z usługi w ramach pakietu abonamentowego, pozostali kupują ebooki pojedynczo – podaje Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.

Obecnie firma koncentruje się również na rozwoju za granicą. Z nową ofertą próbuje się umocnić na rynku niemieckim. W planie na początek 2018 r. ma natomiast wejście do Chin. Spółka zrealizowała niedawno publiczną emisję obligacji i pozyskała na ten cel 3 mln zł.  Jeszcze w tym roku planuje też przeprowadzenie publicznej emisji akcji.

- Do wejścia na rynek chiński przygotowujemy się ponad rok. Podpisaliśmy już umowy z tamtejszymi grupami wydawniczymi, m.in. z Phoenix Publishing and Media Group, China Publishing Group. Tworzymy też jednostkę, która będzie sprzedawać nasze usługi w Chinach – mówi Mikołaj Małaczyński.

Dodaje, że spółka w ciągu najbliższych dwóch lat w Polsce zamierza również wejść na giełdę. Na przygotowania otrzymała wsparcie finansowe z programu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Legimi wchodzi na Kindle’a i do Chin