LEKTURY
Ścisłe powiązanie
Telekomunikacja i informatyka tak bardzo się już przenikają, że innowacje w jednej z tych dziedzin są natychmiast wykorzystywane w drugiej. Szczególnie w związku z ogromną dynamiką wzrostu telekomunikacji firmy tej branży będą potrzebować coraz bardziej nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Zwłaszcza że operatorzy przechodzą w ostatnich latach ogromne przeobrażenia — zarówno z punktu widzenia zmian rynkowych, jak i stosowania technologii. Nie są to już wyłącznie firmy dostarczające tradycyjne usługi telekomunikacyjne, ale w coraz większym stopniu zapewniają usługi związane z szeroko rozumianym przesyłem danych. Dlatego ten rynek jest postrzegany jako jeden z najbardziej obiecujących — teraz i w przyszłości. Natomiast pewną niespodziankę stanowi fakt, że dla niektórych przedsiębiorstw IT telekomunikacja jest już najważniejszym odbiorcą.
Telekomunikacja to niesłychanie szybko rozwijająca się dziedzina, gdzie innowacja jest chlebem powszednim. Stabilność, praca bez przestoju to wymogi absolutnie podstawowe. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań informatycznych operatorzy telekomunikacyjni są w stanie oferować klientom coraz więcej usług dodanych, podnosząc jednocześnie ich jakość. Od firm informatycznych oczekują przede wszystkim kompletnych rozwiązań z zakresu bezpiecznego i efektywnego przetwarzania danych. Te rozwiązania — pod warunkiem skutecznego wdrożenia — pomagają im zdobywać i umiejętnie wykorzystywać informacje o klientach oraz odpowiadać na ich potrzeby. To rezultat rosnącej konkurencji na tym rynku.
„Świat Telekomunikacji”
Stempel a data
Decyduje data stempla pocztowego — zwykło się zakładać w przypadkach, gdy trzeba wysłać do jakiegoś urzędu pismo przed upływem określonego terminu. Z reguły tak jest rzeczywiście. Jeśli jednak data stempla różni się od daty faktycznego nadania listu, to bierze się pod uwagę tę ostatnią. Takie stanowisko zajął ostatnio Sąd Najwyższy po rozpatrzeniu rewizji nadzwyczajnej od postanowienia NSA.
Podatnik zdecydował się zaskarżyć do NSA decyzję izby skarbowej dotyczącą wymiaru podatku akcyzowego. Skargę wysłał listem poleconym w dniu, w którym upływał termin jej wniesienia. Sąd ją jednak odrzucił. Na stemplu bowiem uwidoczniona była data o dzień późniejsza, a pełnomocnik podatnika nie posiadał na rozprawie potwierdzenia nadania listu. Brakowało zatem dowodu, że skarga została wniesiona we właściwym terminie. Podatnik zwrócił się do rzecznika praw obywatelskich, który wystąpił do SN z rewizją nadzwyczajną. W rewizji rzecznik domagał się przekazania sprawy do ponownego rozpatrzenia w celu zbadania, jaka była naprawdę data nadania skargi.
SN uwzględnił opinię rzecznika, stwierdzając że NSA miał obowiązek ustalić, czy data stempla istotnie jest datą nadania listu. A można to sprawdzić choćby w oparciu o pocztową książkę nadawczą.
„Detal dzisiaj”