Lepsza od Trumpa, Muska i Gatesa

Taylor Swift została okrzyknięta najbardziej wpływową osobą na portalu społecznościowym Twitter

Niedawno piosenkarka świętowała 30. urodziny, ale swoimi osiągnięciami już mogłaby obdarować połowę muzycznego świata. Jeśli ma w domu pokój przeznaczony na statuetki, nagrody i dyplomy, to może tam powiesić kolejny tytuł, choć w perspektywie nagród Grammy, Emmy czy muzycznych rekordów Guinnessa ten jest chyba tylko jakąś małą wisienką na torcie — gwiazda muzyki pop została okrzyknięta najbardziej wpływową postacią na Twitterze. Zestawienie przygotowała amerykańska firma Brandwatch, dostarczająca oprogramowanie do badania zaangażowania odbiorców w mediach społecznościowych.

Taylor Swift świetnie sobie radzi zarówno na scenie, jak w mediach
społecznościowych, co przekłada się na stan konta. Piosenkarka zajęła pierwsze
miejsce w ostatnim rankingu najlepiej opłacanych celebrytów na świecie,
przygotowanym przez amerykański magazyn „Forbes”. Według szacunków zarobiła 185
mln USD.
Zobacz więcej

NACZYNIA POWIĄZANE:

Taylor Swift świetnie sobie radzi zarówno na scenie, jak w mediach społecznościowych, co przekłada się na stan konta. Piosenkarka zajęła pierwsze miejsce w ostatnim rankingu najlepiej opłacanych celebrytów na świecie, przygotowanym przez amerykański magazyn „Forbes”. Według szacunków zarobiła 185 mln USD. Fot. Universal Planet / FORUM

Taylor Swift wyprzedziła Donalda Trumpa, obecnego prezydenta USA, który przeniósł trochę uprawianie polityki z Białego Domu na Twittera. Pisze tam wszystko, na co tylko ma ochotę, za co zresztą jest często krytykowany przez komentatorów życia publicznego. Trzecie miejsce zajął Narendra Modi, premier Indii. Co ciekawe — zarówno Swift, jak Trump używają portalu głównie do głoszenia swoich komunikatów. Piosenkarka nie obserwuje bowiem nikogo, a prezydent zaledwie 48 osób. Modi natomiast wsłuchuje się również w głos innych — obserwuje aż 2295 kont. Liczba obserwujących to nie wszystko. Wpisy Taylor Swift mają 85,5 mln fanów, natomiast przekaz czwartej na liście Katy Perry — 108,3 mln.

W czołówce są jeszcze inne gwiazdy muzyki: Lady Gaga, Ariana Grande, Justin Bieber i Rihanna. Nierzadko one też mają więcej fanów niż Taylor Swift. Wysoko w rankingu jest Elon Musk, twórca producenta elektrycznych samochodów Tesla Motors i spółki z branży kosmicznej SpaceX. Ekscentryczny miliarder ledwo przekroczył 30 mln obserwujących. Bill Gates, założyciel Microsoftu i jeden z najbogatszych ludzi na świecie, ma ich prawie 50 mln, ale też jest przed wieloma gwiazdami, które mają ich więcej. Tajemnica tkwi w tym, kto kogo obserwuje i jakie wpływy mają te osoby. Ranking twitterowych influencerów powstał za pomocą narzędzia Brandwatch Audiences, które mierzy wpływ poszczególnych kont na odbiorców.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Liczba obserwujących nie jest więc jedynym i głównym kryterium pomiaru. Ważna jest liczba retweetów, odpowiedzi, czyli budowanie zaangażowania, ale także to, jak wpływowi są angażowani obserwujący. Wszystko składa się na wynik ostateczny, tzw. influencer score. Taylor Swift uzyskała 97 na 100 punktów. Nie jest to zaskakujący wynik, biorąc pod uwagę, że weszła na szczyt w 2018 r., mimo że w sumie tweetowała tylko 13 razy. W tym roku znacznie poprawiła grę na Twitterze, umieszczając tam prawie wszystko, co publikuje także na serwisach Instagram i Tumblr — podkreśla portal Cnet.

Wszystko przekłada się oczywiście na dolary, a konkretnie na wpływy z kontraktów reklamowych. Gwiazdy traktują swoją obecność w mediach społecznościowych nie tylko jako narzędzie do bezpośredniej komunikacji z fanami, ale także jako dodatkowe wzmocnienie marketingowej siły. Taylor Swift z pewnością umie liczyć, bo jest córką byłego maklera giełdowego i menedżerki odpowiadającej za marketing funduszu powierniczego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu