Tak może wyglądać „baby tesla”

Elon Musk razem ze swoją Teslą Motors wcisnęli ostatnio gaz do dechy, a może być jeszcze ciekawiej. Co powiecie na taką drobnostkę?

- Tesla wypuściła szkic nowego kompaktowego auta elektrycznego razem z planami nowego chińskiego studia projektowego i centrum badawczo-rozwojowego - poinformował magazyn „Auto Express”

Szkic auta marki Tesla Motors
Szkic auta marki Tesla Motors
ARC / weixin.qq.com

Gdyby taki model trafił do produkcji, znalazłby się w ofercie amerykańskiej firmy niżej od modelu 3. To potencjalny rywal volkswagena ID.3, czyli samochodu, który według Niemców ma zrewolucjonizować rynek elektrycznych aut i sprawić, że wreszcie będą łatwiej dostępne, czyli po prostu tańsze.  

„Auto Express” podaje, że szkic pojawił się w oficjalnym dokumencie firmy opublikowanym na portalu WeChat. Przedstawia intencje stojące za nowym centrum projektowym i inżynieryjnym, a także stanowi zaproszenie do ubiegania się o pracę. Pytanie, czy jest to tylko „narzędzie rekrutacyjne”, czy może ujawnia jakieś konkretne plany Elona Muska. Tygodnik przypomina, że w 2018 r. zapowiadał on akcjonariuszom zbudowanie „za mniej niż pięć lat” kompaktowego auta gotowego do rywalizacji z volkswagenem golfem.  

Maluch Tesli wygląda nieźle, więc klienci rzuciliby się pewnie na niego z podobnym zapałem, jak na inne produkty elektrycznej spółki, choćby pokazanego pod koniec poprzedniego roku pick-upa cybertruck. Tamto auto przypomina pojazd kosmiczny, wóz Batmana albo rekwizyt z planu filmu science fiction, ale podbiło serca fanów marki i Elon Musk w ekspresowym tempie zebrał ponad 200 tys. rezerwacji.  

Elon Musk podczas prezentacji w Chinach

Tesla Motors ma już też osiągnięcia produkcyjne w Chinach. Na przełomie roku z fabryki w Szanghaju zaczęły wyjeżdżać pierwsze „chińskie” modele „3”. Z kolei parlamentarzyści Brandenburgii, kraju związkowego Niemiec, zgodzili się na zakup terenu przez Teslę pod budowę fabryki samochodów elektrycznych. Ma kupić 300 ha w Grüneheide, gminie położonej na wschód od Berlina. Gigafabryka położona będzie więc niedaleko granicy z Polską.  

Prawdziwy szał zapanował jednak w minionym tygodniu. Wycena rynkowa koncernu przekroczyła po raz pierwszy 100 mld USD. Tesli daleko jeszcze pod tym względem do Apple’a, Microsoftu, Amazona czy Google’a, ale na rynku motoryzacyjnym jest giełdową gwiazdą. Reuters zauważa, że jest pierwszym amerykańskim producentem samochodów z taką wyceną, natomiast Bloomberg dodaje, że spółka przegoniła Volkswagena, który w zeszłym roku sprzedał prawie 30 razy więcej aut.  

To wszystko przekłada się także na wycenę majątku samego Elona Muska, który dla jednych jest geniuszem biznesu, ale dla innych kontrowersyjnym miliarderem bujającym w obłokach. Bloomberg Billionaires Index szacuje jego fortunę na 33 mld USD, co daje mu 27. pozycję w światowym rankingu. Od początku roku zyskał już ponad 5 mld USD. Szefuje nie tylko Tesli, ale także działającej w branży kosmicznej firmie SpaceX.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane