Lepszy opis towaru zmniejsza ryzyko zwrotu

opublikowano: 23-11-2020, 14:49

Obsługa zwróconego zamówienia to dla dużego e-sklepu koszt w wysokości 3 zł. W małym jest wyższy.

Dwie trzecie małych i średnich sklepów internetowych samodzielnie zarządza zwrotami towarów, tylko 18 proc. z nich zleca to zadanie na zewnątrz. W dużych jest inaczej – połowa z nich korzysta z usług zewnętrznych podwykonawców, a co czwarty sam zajmuje się tymi sprawami. Poza tym większe podmioty trzykrotnie częściej niż małe mają na swojej stronie www formularz do przyjmowania i rejestrowania zwrotów – wynika z raportu “Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych” firmy merce.com.

Według jej badania, niemal we wszystkich dużych sklepach średni koszt obsługi jednego zwróconego zamówienia zamyka się w 3 zł. U większości małych sprzedawców jest to 3 zł i więcej.

– Warto wiedzieć, że w naszym raporcie pod pojęciem małych i średnich sklepów nie kryją się tylko internetowe mikrobiznesy, ale też takie, które mają w ofercie do 6 tys. produktów – wyjaśnia Paweł Szewczyk, wiceprezes merce.com.

Zarówno duże, średnie, jak i małe sklepy biorące udział w ankiecie są zgodne co do tego, że liczbę zwrotów można obniżyć głównie przez podawanie dokładnych opisów produktów oraz ich zdjęć, pozwalających klientom zorientować się, czy dana oferta im odpowiada. Przedstawiciele dużych sklepów częściej wskazywali też na wsparcie posprzedażowe, np. udzielanie instruktażu obsługi sprzętu czy możliwość wypróbowania produktu w sklepie stacjonarnym, czego mali sprzedawcy zazwyczaj nie są w stanie zaproponować.

Według Pawła Szewczyka z uwagi na tegoroczny duży wzrost obrotów w sektorze e-commerce tygodnie przedświąteczne mogą okazać się sporym wyzwaniem dla małych i średnich sklepów. Z danych firmy PMR wynika, że wartość sprzedaży online w Polsce w pierwszej połowie 2020 r. zwiększyła się o 26 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: IWA

Polecane