Let’s Orange i Hi-Tech Girls - pierwsze kroki w branży technologicznej

Partnerem publikacji jest Orange Polska
opublikowano: 21-11-2022, 17:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Nowoczesne technologie rozwijają się w ekspresowym tempie. Odpowiadają na nasze rosnące potrzeby związane z usprawnianiem i ułatwianiem życia. Coraz więcej studentów chce pracować w technologiach i myśli o rozwoju w tej dziedzinie. Cyfrowe dane stają się najcenniejszą walutą, a na tych, którzy będą się umieli z nimi obchodzić, jest ogromne zapotrzebowanie.

Rynek oferuje wiele możliwości zdobycia pierwszych doświadczeń zawodowych. Przed pracodawcami spore wyzwanie – jak się na nim wyróżnić. Przed studentami i studentkami zaś pytanie, które ze stanowisk wybrać, ponieważ trudno im wyobrazić sobie, co się kryje pod nazwami stanowisk czy zadaniami.

Tworząc naszą ofertę, chcemy w przyjazny sposób wprowadzać młodych ludzi do świata pracy w branży tech i zwiększać świadomość, że Orange Polska to nie tylko sprzedaż usług, ale też możliwość pracy z nowoczesnymi technologiami, oferującymi różnorodność zadań, projektów i ciekawych doświadczeń. Przekonujemy także, że w technologiach jest miejsce zarówno dla mężczyzn jak i kobiet. W wielu naszych działaniach zachęcamy studentki do rozwoju kariery w tej branży.

Komunikację praktyk Let’s Orange wspierały reklamy w social mediach. Do tegorocznej edycji wpłynęło ponad 7 tys. zgłoszeń.

Droga do kariery w technologiach

Program letnich praktyk studenckich Let’s Orange ma już swoją markę. W tym roku zaproponowaliśmy 52 technologiczne stanowiska z zakresu telekomunikacji, cyberbezpieczeństwa, innowacji, IT, sztucznej inteligencji, cyfrowych doświadczeń klienta, marketingu oraz business insight.

W komunikacji postawiliśmy na interaktywną formułę video, która pozwalała w nowoczesny, ale też przyjazny sposób pozyskać informacje o praktykach i wybrać najlepszą dla siebie ofertę. W naszym spocie para sympatyczna studentów proponuje widzom podróż po czterech technologicznych krainach: Big Data, sieci telekomunikacyjne, Digital oraz DevOps & Software Engineering. To widz decyduje, z jaką dziedziną chce się zapoznać – kliknięcie przenosi go do wybranej sceny, w której w zabawny sposób prezentowana jest dana technologia i związane z nią wyzwania czekające na praktykantów.

Taka forma komunikacji, wspierana reklamą w social mediach, Google, na tematycznych portalach oraz udziałem w bezpośrednich spotkaniach z kandydatami, pozwoliła nam pozyskać ponad 7 tysięcy zgłoszeń.

Na 3-miesięczne praktyki letnie przyjęliśmy w sumie 48 studentów i studentek, którzy oprócz zdobywania doświadczeń zawodowych, mogli dodatkowo skorzystać z kilku propozycji rozwojowych - szkoleń z budowania marki osobistej, wykorzystania machine learning i deep learning w projektowaniu rozwiązań czy społecznej odpowiedzialności biznesu na przykładzie strategii #OrangeGoesGreen. Praktyki nierzadko kończą się dłuższą współpracą – po tegorocznej edycji zespół Orange zasiliły 34 młode osoby.

Orange zachęca studentki do rozwoju kariery w technologiach. Służy temu m.in. konkurs HiTech Girls. W przyszłym roku planowanajest kolejna edycja.

Dziewczyny tworzą technologie przyszłości

W tym roku, w ramach wzmacniania obecności kobiet w technologiach i budowania różnorodności zespołów, przygotowaliśmy także nową propozycję dla studentek i świeżo upieczonych absolwentek - konkurs Hi-Tech Girls. Udział w nim to nie tylko rywalizacja w topowych obecnie obszarach technologicznych - UX/UI, Data & AI i Cloud. To przede wszystkim edukacja i zachęta do rozwoju w szerokorozumianych technologiach i budowania swoich kompetencji.

Na czym polega konkurs? Uczestniczki zmierzą się z przygotowanymi dla nich zadaniami w wybranej dziedzinie. Te, które zdecydują się na UX/UI, przeprowadzą analizę użyteczności strony lub aplikacji z wykorzystaniem wskazanych metod. Pasjonatki Data & AI będą analizować dane, badać kluczowe zależności i przygotowywać wizualizacje. A dziewczyny zainteresowane tematyką Cloud będą musiały wykazać się umiejętnością pracy z takimi narzędziami jak m.in. Docker i Kubernetes. Zaplanują również wdrożenie aplikacji w chmurze Openstack.

Zadania nie są proste, ale jest o co walczyć! Na zdobywczynie pierwszych 10 miejsc czekają 3-miesięczne płatne praktyki w Orange Polska z możliwością przedłużenia współpracy oraz dodatkowo vouchery na szkolenia specjalistyczne o wartości 10 tys. zł i półroczny program mentoringowy z menedżerami z Orange.

Konkurs Hi-Tech Girls jeszcze trwa, ale planujemy już kolejną edycję w 2023. Przygotowujemy także nową formułę praktyk Let’s Orange.

Więcej informacji na:

Pochwal się swoją siłą

Twoja firma wie, jak przyciągać i zatrzymywać talenty?

Zgłoś ją do konkursu Siła Przyciągania 2022!

Poznaj listę kategorii, przygotuj prezentację i wypełnij formularz zgłoszeniowy!

Nabór trwa do 30 listopada, udział jest bezpłatny.

Wszystkie szczegóły znajdziesz na stronie silaprzyciagania.pl

Organizatorem konkursu jest Puls Biznesu, partnerem merytorycznym PwC Polska.

Partnerami Orange Polska, LPP, Credit Agricole i OLX Praca.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane