Lexus nie chce wojny cenowej

Motoryzacja

fot. Bloomberg
Zobacz więcej

fot. Bloomberg

Japoński producent samochodów luksusowych nie jest zainteresowany oferowaniem modeli w cenie poniżej 30 tys. USD. Jeff Bracken, szef Lexusa na lukratywnym rynku amerykańskim, podkreślił, że w podobnej cenie koncern sprzedaje modele innych swoich marek (Toyota i Sciona). Pytanie pojawiło się po tym, jak Mercedes wprowadził we wrześniu model CLA, którego ceny zaczynają się od 29,9 tys. USD plus koszty dostawy. W listopadzie sprzedał prawie 11 tys. sztuk. Najtańszym modelem Lexusa na amerykańskim rynku jest CT 200h, za który trzeba zapłacić niespełna 33 tys. USD. USA są tradycyjnym polem bitwy dla producentów luksusowych aut. Szef Lexusa spodziewa się, że sprzedaż japońskiej marki wzrośnie w tym roku o 12 proc., do ponad 270 tys. sztuk. Mercedes i BMW chcą sprzedać po ponad 300 tys. aut. Lexus był liderem rynku samochodów luksusowych w USA przez 11 lat z rzędu. Koronę stracił w 2011 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Lexus nie chce wojny cenowej