Linie lotnicze nie przestrzegają prawa UE

DI, PAP
opublikowano: 03-05-2017, 22:00

Jedynie co czwarty pasażer otrzymuje od linii lotniczych odszkodowanie w sytuacji, gdy lot został odwołany lub opóźniony o więcej niż trzy godziny.

Tylko połowa badanych otrzymała od przewoźnika posiłek i napój w sytuacji, kiedy ich lot był opóźniony więcej niż 2 godziny lub został odwołany. Rekompensatę za zgubiony lub zniszczony bagaż dostało zaledwie 15 proc. — wynika z raportu europejskich organizacji konsumenckich. Większość pasażerów dopiero na lotnisku dowiaduje się o tym, że ich lot zostanie znacznie opóźniony lub całkowicie odwołany.

Jedynie co piąty otrzymał taką wiadomość dzień lub dwa przed planowanym wylotem. Około 10 proc. poniosło wymierne straty finansowe w wyniku opóźnienia lotu, w przypadku jednej czwartej z nich wyniosła ona co najmniej 300 EUR. Badania zostały przeprowadzone przez siedem organizacji konsumenckich wśród 11 273 respondentów w ośmiu krajach: Australii, Belgii, Brazylii, Danii, Francji, Hiszpanii, Portugalii i we Włoszech.

— Wyniki badania świadczą o tym, że linie lotnicze często nie respektują unijnych przepisów o ochronie konsumenta, natomiast właściwe służby nie interweniują, żeby były przestrzegane. Prawa pasażerów muszą być chronione we wszystkich przepadkach, nie tylko wtedy, kiedy złożą oficjalną skargę” — powiedziała Monique Goyens z europejskiej organizacji konsumentów BEUC.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Linie lotnicze nie przestrzegają prawa UE