Litwini łączą polskie sklepy

opublikowano: 19-07-2018, 22:00

Grupa Maxima, która przejęła w tym roku giełdową Emperię, zmieni szyldy na kupionych wcześniej Aldikach i zrobi z nich Stokrotki.

Litwini nie próżnują w polskim handlu. W połowie maja grupa Maxima, największy gracz na rynku handlowym w krajach bałtyckich, po przeprowadzeniu wezwania i przymusowego wykupu osiągnęła 100 proc. udziału w akcjonariacie notowanej na GPW Emperii, prowadzącej sieć sklepów pod szyldem Stokrotka. Teraz łączy z nią wywodzącą się z Lublina sieć Aldik, którą przejęła pod koniec 2011 r.

— Połączenie obu sieci to część naszej strategii w Polsce. Pozwoli to na wzmocnienie pozycji grupy Maxima i wdrożenie planu dalszej ekspansji na rynku, a także wykorzystanie efektów synergii i ekonomii skali — mówi Dalius Misiūnas, prezes grupy Maxima.

W ubiegłym roku segment detaliczny Emperii, działający pod szyldem Stokrotka, miał 2,534 mld zł przychodów i 22,9 mln zł czystego zysku. Tworzyło go 437 sklepów, z czego prawie 260 to supermarkety, a około 100 — mniejsze markety własne. Spółka prowadziła też pięć testowych sklepów w najmniejszym formacie Express i zaopatrywała ponad 70 sklepów franczyzowych. Łącznie w segmencie detalicznym Emperii pracowało 8 tys. osób.

Teraz sieć Stokrotki powiększy się o 30 sklepów działających dotychczas pod szyldem Aldik oraz o 700 pracowników. Aldik miał w ubiegłym roku około 220 mln zł przychodów (o 9 proc. więcej niż rok wcześniej).

Maxima zapowiada, że po integracji Aldika ze Stokrotką oraz otwarciu nowych sklepów do końca tego roku w jej polskiej sieci będą działały 563 placówki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Litwini łączą polskie sklepy