Lobby w biurowcu jak coworking

opublikowano: 29-04-2019, 22:00

Vastint zmienia lobby w swoich biurowcach. Oficjalne recepcje ustępują miejscom spotkań i elastycznej pracy.

W warszawskim Business Garden, należącym do firmy deweloperskiej Vastint Poland, otwarto pierwsze lobby według nowego projektu. We wnętrzach pojawiły się wygodne fotele, dębowe ławki i wolnostojące regały wystawowe. Na ścianach zawisły obrazy. Zmiany planowane są we wszystkich parkach biznesowych dewelopera w Polsce.

— Tradycyjna recepcja została zastąpiona wielofunkcyjnym biurkiem wspieranym przez specjalne strefy, które mogą być używane przez najemców jako luźne miejsca na przerwy lub spotkania — wyjaśnia Ewa Łydkowska, marketing manager Vastint Poland.

Za projekt nowych lobby odpowiada londyńskie studio architektoniczne turnerbates Design & Architecture, specjalizujące się w projektowaniu wnętrz obiektów komercyjnych. Zgodnie z opracowaną koncepcją lobby ma zapraszać do środka i stanowić przyjazną przestrzeń stanowiącą logiczne przedłużenie biura.

— Obecnie coraz większą popularność zyskuje praca mobilna, rośnie popularność coworkingu oraz grono osób, dla których biurem jest każde miejsce, w którym mogą połączyć się z internetem. Chcieliśmy, aby nowe lobby w budynkach Vastint stanowiło atrakcyjną, przyjazną przestrzeń, w której można się zrelaksować, wypić filiżankę kawy lub przeprowadzić mniej formalne spotkanie służbowe — wyjaśnia Howard Bates ze studia turnerbates.

Biurowe lobby Business Garden oferują różną powierzchnię oraz są różnie oświetlone — praktycznie nie ma wśród nich dwóch identycznych przestrzeni. W niektórych przewidziano większe stoły do prowadzenia spotkań w liczniejszym gronie, w innych natomiast zdecydowano się mocniej zaakcentować zwiększyć ilość zieleni we wnętrzu. Chociaż architekci od początku zakładali indywidualne podejście do biurowców, projekty charakteryzują się jednak pewnymi cechami wspólnymi. Przykładem mogą być budynki Business Garden w Warszawie i Poznaniu, gdzie zdecydowano się na zastosowanie cyfrowej recepcji — każdy będzie mógł samodzielnie zarejestrować swoje wejście do budynku za pomocą specjalnie przeznaczonego do tego celu tabletu. Lobby mają służyć również podtrzymywaniu więzi społecznych wśród pracowników najemców, a nawet otwierać się na osoby niezatrudnione w danym budynku.

— Kiedy projektowaliśmy otoczenie biurowców Business Garden, niektórzy pytali, czy zamierzamy grodzić teren. Dla nas było oczywiste, że powinien on być przestrzenią publiczną. Tak samo jest w przypadku lobby, które ma być miejscem nie tylko dla pracowników najemców, ale również np. dla okolicznych freelancerów — mówi Howard Bates.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Berłowski

Polecane